[flashvideo width=”520″ height=”380″ filename=”videos/110_oxigen.flv” /]
>> descarca mp3 <<
>> descarca pt. telefon <<
>> descarca video pt. iPod / iPod Touch / iPhone<<

Asteptam scorul si comentariile Dvs. pt aceasta emisiune folosind linkurile urmatoare.
Pentru a vota apasati pe stelutele de mai jos[ratings]

Tags: , , , , , , , , , , ,

26 Comments on 110. Statuile nu rad niciodata

  1. sare si piper says:

    eee….come on edi….un complot impotriva ellenei white..? suna deja a conspiratie. presupun ca ai ales un termen care ti-a venit repede in minte. dar nu e complot, poate compot…
    …dai apa la moara paranoicilor…

  2. Basty Radu says:

    Si-a incurajat infailibilitatea EW ? sau gresala este doar a parintilor nostri, fara nici o contributie a profetului?
    (pt cine considera ca infailibilitatea omului este o gresala)

  3. claudia says:

    imi pare rau ca nu am timp acum sa scriu mai mult, pt ca trebuie sa plec la serviciu. despre recunostinta profunda pe care o a am fata de dumnezeu ca a creat un om ca edi si ca l-a scos si in calea vietii mele exact cand am avut cele mai mari crize si intrebari existentialiste. pt ca el relationeaza atat de viu cu dumnezeu si are darul de a ne expune si noua atat de clar si rational CINE ESTE DUMNEZEU. si mai ales ca este atat de autentic si ca de cate ori te apropii de el si de sotia lui regasesti tot ce spune transpus in principiile lor de viata. prin edi l-am descoperit si l-am iubit pe dumnezeu, in cea mai mare masura.

  4. george says:

    So…. cu adevarat, Isus raspunde la rugaciuni ascunse ale inimii… 😥 😥

    Daca exista oameni care stiu sa converseze (teologie sterila, lipsita de viata), exista putini oameni care stiu sa taca… si sa iubeasca (si sa transmita fara cuvinte). Nu exista arta a iubirii, cum exista o arta a conversatiei… iubirea e prea bogata si prea complexa ca sa poata fi inchisa in niste reguli si principii, in niste tipare sterile si reci. Exista manuale de teologie, religiozitate, comunicare si “bun simt”, manual pentru a iubi nu exista si n-are cum sa existe. Iubirea nu poate fi invatata. Ea poate fi doar descoperita
    Adevarat va spun ca daca cineva nu moare, pe stanca… nu poate intelege iubirea lui Dumnezeu.
    Salutari din partea unui ratacitor plecat departe de fatza Taticului si de fratele mai mare… 😥 (i’m crying because i’m happy right now… you gave me hope&joy)

    *********
    you’ve said it, but you have not understood… iata ca timpul este aproape sa inceapa… foarte curand

    ADIO! 😥 … gata, am plecat… for good
    statuile nu plang niciodata…

  5. gxg says:

    So…. cu adevarat, Isus raspunde la rugaciuni ascunse ale inimii… 😥 😥

    Daca exista oameni care stiu sa converseze (teologie sterila, lipsita de viata), exista putini oameni care stiu sa taca… si sa iubeasca (si sa transmita fara cuvinte). Nu exista arta a iubirii, cum exista o arta a conversatiei… iubirea e prea bogata si prea complexa ca sa poata fi inchisa in niste reguli si principii, in niste tipare sterile si reci. Exista manuale de teologie, religiozitate, comunicare si “bun simt”, manual pentru a iubi nu exista si n-are cum sa existe. Iubirea nu poate fi invatata. Ea poate fi doar descoperita
    Adevarat va spun ca daca cineva nu moare, pe stanca… nu poate intelege iubirea lui Dumnezeu.
    Salutari din partea unui ratacitor plecat departe de fatza Taticului si de fratele mai mare… 😥 (i’m crying because i’m happy right now… you gave me hope&joy)

    *********
    you’ve said it, but you have not understood… iata ca timpul este aproape sa inceapa… foarte curand

    ADIO! 😥 … gata, am plecat… for good
    statuile nu plang niciodata…

  6. gina says:

    din cate stiu eu adevarul nu a fost si nu este popular, iar cand vine un profet sau cineva din partea lui Dumnezeu de obicei se arunca in el cu pietre. oare nu asa s-a intamplat si cu Ellen White?
    Sa inteleg ca pentru generatia noastra este nevoie de un alt profet?!

  7. sorin nita says:

    It takes a man to stand the music and tell the truth. May God find more of your kind!

  8. beni says:

    mi-as dori mult, pentru o intelegere mai buna, ca atunci cand se fac afirmatii sa se vina si cu un exemplu.”unii farisei ne-au legat cu lanturile pe care le-au fabricat ….”. inteleg ca timpul este limitat dat cred ca e normal ca atunci cand alegi sa faci o afirmatie sa iti aloci si timp pentru a te face inteles. un exemplu in cazul de fata m-ar ajuta sa identific locul unde considara vorbitorul ca ar trebui sa pun un semn de intrebare.
    Sper ca imi veti citi mesajul. nu in ultimul rand vreau sa va felicit pentru tot ceeace faceti pentru o generatie care nu e formata numai din doctori si muzicieni. ma refer la cei care lucreaza in stinte “mai” exacte.

  9. Florin Laiu says:

    Antiparabola moderna

    Vame?ul din pild? a continuat sa viziteze templul, de fiecare data cu ochii privind tot mai indraznet spre cer. Intre timp se cre?tinase, sau a?a zicea el. Odata, a zarit la templu pe fariseul de odinioara, un beniamit recent cre?tinat, care devenise apostol. ?i vame?ul incepu sa se bata in piept:

    „Multumescu-Ti Tie, Doamne, ca nu sunt ca toti acei legali?ti urâcio?i, habotnici, buchisitori ingu?ti ?i plini de prejudecati, sau chiar ca fariseul acesta. Eu nu postesc, manânc orice, cred orice, nu am sabate, nu dau zecime, nu fac milostenii, sunt izbavit de toate.”

    Fariseul, nu indraznea sa-?i ridice ochii din pamânt. Plin de ru?ine, statea departe ?i zicea:

    „Dumnezeule ! Nu merit numele de apostol, pentru ca am persecutat Biserica lui Dumnezeu. Daca am facut ceva bun, eram dator sa fac, ?i numai harul Tau a putut face atâtea prin mine. Toate meritele sunt ale Tale! Fii milostiv mie pacatosul !”

  10. Florin Laiu says:

    Antiparabola moderna

    Vamesul din pilda a continuat sa viziteze templul, de fiecare data cu ochii privind tot mai indraznet spre cer. Intre timp se crestinase, sau asa zicea el. Odata, a zarit la templu pe fariseul de odinioara, un beniamit recent crestinat, care devenise apostol. Si vamesul incepu sa se bata in piept:

    „Multumescu-Ti Tie, Doamne, ca nu sunt ca toti acei legalisti urâciosi, habotnici, buchisitori ingusti si plini de prejudecati, sau chiar ca fariseul acesta. Eu nu postesc, manânc orice, cred orice, nu am sabate, nu dau zecime, nu fac milostenii, sunt izbavit de toate.”

    Fariseul, nu indraznea sa-si ridice ochii din pamânt. Plin de rusine, statea departe si zicea:

    „Dumnezeule ! Nu merit numele de apostol, pentru ca am persecutat Biserica lui Dumnezeu. Daca am facut ceva bun, eram dator sa fac, si numai harul Tau a putut face atâtea prin mine. Toate meritele sunt ale Tale! Fii milostiv mie pacatosul !”

  11. eddieconst says:

    Gina, 5
    Nu neaparat. Pot fi si carturari sau intelepti.

  12. Danut Tanase says:

    Am ascultat si saptamana aceasta Evanghelia Vesnica.
    Cat despre EGW, Dumnezeu va calauzi pe fiecare la timpul potrivit, ca sa vada daca a fost sau nu profet.
    Eu spun ca nu este, altii ca este…vom vedea daca ce a spus ea se va implini, eu spun ca nu, dar fiecare trebuie sa fie convins de Duhul lui Hristos, nu de oameni.
    Oricum deceptia va fi enorma la cei care o vor urma, in detrimentul lui Hristos.

    Cu respect,

  13. beniamin plesa says:

    Florin si Verbo,

    Ceea ce uni au crezut ca este “adevar prezent” in sec,19 -lea si a fost asa de “dulce “in gura lor, astazi le da dureri de stomac cu efecte secundare la creier.

    Aceasta judecata de cercetare pentru crestini este rezultatul unor “speculatii”biblice ca sa scoata cu fata curata pe adventistii fanatici ce asteptau “a doua venire”in 1844. Si asa cei ce sau agatat de aceasta speculatie au cazut “din lac in putz ” ,creeind mai multe probleme decit solutii.

    Aceasta “judecata doar pentru credinciosi ,sa se vada daca trec testul “este bazata pe speculatii pe versete biblice –IN AFARA CONTEXTULUI-de unde au fost luate ,si am sa demonstrez aceasta foarte usor cu ajutorul pasajelor din scriptura.si manualul–studii biblice pentru instructori–(aprilie,mai iunie 2002)

    Sa pornim sistematic :–tatal este judecatorul
    –Fiul este avocatul
    –diavolul este acuzatorul
    — cei judecati sint cei ce pretind ca sint crestini (cu siguranta NU necrestinii)
    — de la Adam pina la Isus cei ce sau pretins popor a lui Dumnezeu

    Manualul pentru instrucori (de acum incolo –MPI-2002)
    Pagina 32 primul paragraf —prima contradictie–
    Ioan 5:22-27 “Tatal nu judeca pe nimeni ci toata judecata a dat-o Fiului ”
    Intrebare —cine este judecatorul,Tatal sau Fiul ?? Parca la inceput trebuia sa fie Tatal !! Ce este Isus :avocat sau judecator ??

    Cartea -Marea lupta -prezinta ca” dovada biblica” a jud,de cercetare Daniel cap 7 vers 10.-12
    Daniel vorbeste despre o judecata a “cornului cel mic”si nu o judecata a crestinilor pentru a se vedea cine va fi mintuit sau nu.
    Concluzie –Daniel cap.7 vers 10-12 este citat in afara contextului si aplicat la crestini.

    Al doilea text ca “dovada” a judecatii de cercetare “este –apoc 20:11-12 .
    Despre ce judecata se vorbeste in acest CONTEXT ??
    In context este vorba despre o judecata ce are loc dupa trecerea celor “1000 de ani” deci nu poate fi vorba de o judecata ce a inceput in 1844 !!!
    Concluzie:Apoc 20:11-12 citat in afara contextului si aplicat la 1844

    Florin Laiu are si el citeva versete “dovada” cu care crede ca sustine judecata de cercetare ,dar el incepe cu Moise (favoritul lui)
    Deutoronumul cap 32 –.Ca si “mentorul “lui –EGW-,Florin este “maestru”in a cita versete “afara din context”
    Orcine citeste cele 52 de versete din cap 32 ,vede cu usurinta ca Moise nu vorbeste despre Judecata de cercetare ce a inceput in 1844 .Vorbeste despre pedepsele ce Dumnezeu le-a promis EVREILOR care nu vor pazii Legea dupa ce se vor stabilii in Caanan.
    De altfel acele promisiuni au fost implinite (multe razboaie,,robia babiloniana si la urma distrugerea lor de catre romani)
    Concluzie :Moise nu vorbea de 1844 (unde dai si unde creapa )

    Florin mai da un verset “doveditor “la judecata de cercetare “a celor ce cred in Isus.
    Fapte ap. cap24 ver 24-25
    Pavel incerca sa prezinte pe Isus unui NECREDINCIOS pe nume –FELIX–si explica despre neprihanire si o judecata viitoare ……
    Este clar ca Felix nu era credincios in Isus ,iar pavel nu-i vorbea despre o judecata de cercetare a crestinilor ca va incepe in 1844.!!
    concluzie :—Florin vorbeste in afara subiectului despre care vorbea Pavel !!

    Edi –are dreptate ! Cu astfel de “dovezi” ar trebui sa ne fie rusine sa mai continuam prezentarea aceste doctrine false–judecata de cercetare–.

    Florine ,-aceasta doctrina nu trebuie aparata din teama ca daca nu este adevarata ,atunci “adventismul”este “coada” crestinismului si nu “fruntea”cum ai fost invatat din copilarie.
    Este timpul pentru multi sa lepede invataturile copilaresti si sa avansam in cunoasterea lui Isus salvatorul nostru.

    Cine a VAZUT ce bun este Domnul nu are nevoie de “sperietori”ca ” judecata de cercetare” sa te tina linga Isus.
    Dragoste LUI este activa ,nu pasiva si cine a experimentat dragostea lui Isus nimic nu mai poate sa-l faca sa doreasca sa plece de la EL sau sa fie nerecunoscator printr-o viata usuratica.

    Florine si Verbo—Ultima intrebare :eu va vad oameni religiosi si cu pasiune de a “apara”credinta voastra.Daca voi a-ti ajunge la concluzia ca “judecata de cercetare “cum o credeti voi ar fi falsa,ce impact ar avea pentru voi aceasta schimbare ??
    Daca v-ar determina sa coboriti standardul de moralitate ,concluzia este usor de tras:–voi slujiti Domnului de frica si nu din recunostinta pentru ca EL ne-a iubit intai si s-a dat ca jertfa pentru toate pacatele noastre.
    As vrea sa cred ca nu ginditi in felul acesta !!
    Domnul sa va insenineze mintea si inima sa “vedeti”gloria evangheliei lui Isus in relatia ei cu Legea data lui Moise.
    Printre primii evrei care s-au increstinat si au umplut biserica din Ierusalim erau multi care nu au inteles aceasta relatie intre Lege si Evanghelie (plini de rivna pentru “sarbatori “si alimentatie “corecta ca standard obligatoriu in viata crestinilor)
    Vreau sa cred ca voi nu sinteti ca acei “crestini iudaizanti”cu care Pavel si ceilalti crestini au avut atit de multa controversa.

    “Croi-ti carari drepte pentru ca cei care va urmeaza sa nu schiopateze pe ele”
    Cu respect Beni (have a nice day !!)

  14. lukesky says:

    …….studiul Scripturii prezentat pe oxigen.tv……e de apreciat……o singura
    mentiune la aceasta prezentare……nu poate ,,deveni,, cineva profet chiar
    daca are ,,atu-uri,,…..e nevoie de o chemare si numire din partea lui D-zeu
    …….in majoritatea cazurilor supranaturala…..

  15. laura says:

    De multi ani savruez predicile lui Eddie, pentru cä stie sä te conducä pe poteci negîndite si sä-ti arate frumuseti sau îndatoriri nebägate în seamä…
    Citind un cuvânt scris, nu poti “auzi” tonul cu care ar fi rostite. Am auzit, cä Ellen White ar fi fost iubitoare si prietenoasä(oricum, dacä mi se dä un sfat, egal pe ce ton, eu verific dacä îmi e de folos sau nu…). Cred cä scrierile ei, pot fi grupate în ‘a lärgi orizontul citind biblia’ si în ‘recomandäri fäcute la întrebäri puse de contemporani’. Eu nu m-as priva de scrierile din prima categorie.
    Nu cred cä Eddie o sterge pe EW de pe lista ‘demn de luat aminte’, pentru faptul cä ea mereu trimite cititorul la Biblie ca fiind mai mare si pentru cä ceea ce spune Eddie despre schimbarea dinauntru a omului numai din care rezultä si schimbarea exterioarä, credintä si legätura cu Dumnezeu, le-am învätat acum câtiva ani din scrierile Elenei White “GLAUBE UND WERKE und ihre Beziehung zur Rechtfertigung und Heiligung” (ISBN 3-8150-1879-X Advent-Verlag, Germania). Datoritä acestei cärti, am descoperit texte în Biblie pe care nu le-am “väzut” pânä atunci si sânt convinsä, cä mai avem multe de descoperit. Chiar si în vesnicie vom fi “studenti” ….
    vä îmbrätisez pe toti

  16. dulce rasarit says:

    Mult curaj, cred ca prima reactie va fii : or sa va puna multi la zid, dar macar ati spus ce ganditi, si pt asta va respect. Fricosii chiar ca nu au ce cauta in Imparatie. Ca de obicei probabil ca cei mai multi dintre privitori nu va vor intelege, ce ati vrut sa spuneti exact,…probabil va vor rastalmaci, si va vor ostraciza…pe scurt spus, va vor pune la zid…si-si vor face inviorarea de luni dimineata aruncand cu bolovanii in dvs…Ma bucur ca aveti curajul de a spune ceea ce ganditi…Ma bucur ca aveti coloana vertebrala morala…si ca nu suferiti de hienism cronic. Multi va vor jueca ,dar nu aveti nimic de perdut, nu depindeti de oameni…asta e sigur. Si probabil chiar daca vredata ati fi depins de ameni, tot ati fi avut curajul de a spune ceea ce ganditi. E de meditat la ceea ce spuneti…spuneti lucruri de adancime…foarte profund…Frate Edy.

  17. eddieconst says:

    Rugaciunea vamesului (Florin 10)

    Iti multumesc Doamne ca nu sunt ca fariseul acela, pui de naparca, care odata demascat de Tine in curtea templului face pe pocaitul fara roade incercand sa scape de mania viitoare si continua sa ma acuze intr-o forma noua.
    El spune ca rad de el.
    Iti multumesc Isuse ca ne-ai facut sa radem chiar si in curtea templului caricaturizandu-l pe fariseu. Iti multumesc ca ne-ai invatat sa intampinam ura, prostia si bigotismul cu un umor sanatos.
    Iti multumesc frate Pavel ca ne-ai invatat sa nu ne sfiim in a-l numii pe fariseu caine (prostituat homosexual) si scrajilat (mutilat psiho-sexual). Nici rabi Freud nu putea sa vada asa bine prin el.
    Iti multumesc ca nu sunt vesnic deranjat de eternul feminin in tinuta, ca mi-ai dat o sexualitate normala, ca imi iubesc sotia, ca nu ganguresc cu vre-un frate toata noaptea ca doi porumbei (cuvantul cheie fiind “partasie”), ca nu imi ascund misoginismul in spatele fobiei fata de bunul gust in imbracaminte si nu am interes exagerat fata de copii. iti multumesc ca pot vorbii cu surorile fara sa salivez. Iti multumesc ca nu fac parte din mafia cainilor platonici si nu impart puterea si banii cu ei.
    Iti multumesc ca m-ai facut uman asa cum a fost Isus nu un monstru sfant plin de resentimente fata de cei normali si ca nu imi camuflez ura fata de viata in dragoste pentru o alta lume.

    Iti multumesc doamne ca sunt uman, nu ca fariseul acela care isi mascheaza ura fata de tot ce este sanatos, frumos, uman in puritanism cultural.

  18. Verbo says:

    Raspuns prietenului Beni:

    BENI: Ioan 5:22-27 “Tatal nu judeca pe nimeni ci toata judecata a dat-o Fiului ”
    Intrebare —cine este judecatorul,Tatal sau Fiul ?? Parca la inceput trebuia sa fie Tatal !! Ce este Isus: avocat sau judecator ??
    VERBO: gandesti greceste, Beni. La evrei nu exista decat un singur avocat, iar acesta era judecatorul. Judecatorul nu avea datoria sa condamne, ci sa dovedeasca cine este vinovat, plecand de la prezumtia ca acuzatul este nevinovat pana la probe contrarii. In acest caz, Isus este si avocat si judecator. Dar stiu, tu ai vrut sa spui prin asta ca Tatal nu e judecator. Sper ca nu din aceasi greseala pe care o facea Marcion – ca Dumnezeul Vechiului Testament este aspru, rau, iar cel al Noului Testament este bun, dragut, iertator. Reduc la absurd conceptia ta, dar tot nu pot sa ajung la concluzia Tatal a delegat judecata Fiului, iar El nu mai are nimic de-a face cu ea. Dan. 7:9-10 ne arata ca judecata se realizeaza in prezenta Celui Imbatranit de zile.

    BENI: Marea lupta prezinta ca „dovada biblica” a jud. de cercetare Daniel 7:10-12. Daniel vorbeste despre o jud. a „cornului cel mic”si nu o jud. a crestinilor pentru a se vedea cine va fi mintuit sau nu. Concluzie –Daniel cap.7 vers 10-12 este citat in afara contextului si aplicat la crestini.
    VERBO: Iti voi raspunde in doua feluri. (1) Genul asta de folosire a textelor sacre „scoase din context” de catre un profet nu este proprie lui Ellen White. Sfantul Pavel pe care il apreciezi mult a factu la fel. Scrie el: „9 În adevãr, în Legea lui Moise este scris: ,,Sã nu legi gura boului care treier? grîul!“ Pe boi îi are în vedere Dumnezeu aici? 10 Sau vorbe?te El înadins pentru noi? Da, pentru noi a fost scris astfel; cãci cine arã, trebuie sã are cu nãdejde, ºi cine treierã grîul, trebuie sã -l treiere cu n?dejdea c? va avea parte de el.” (1 Cor. 9:9-10). Acum serios, Moise nu s-a gandit la boi cand a scris (Deut. 25:4)? Bineinteles ca la boi. Numai ca Pavel face o aplicatie la „bovinele,” „cornutele” ?i alte asemenelea care treiera lanurile Evangheliei, adica lucreaza pentru Domnul si au si ele dreptul sa triasca din asta. Poti sa-l certi pe Pavel pentru o asemenea „scoatere din context”?
    (2) In ce priveste Dan. 7:10-12. Esti aproape de adevar, dar totusi nu l-ai gasit. Una din fiintele angelice din viziune ii explica lui Daniel intelesl Lui 7:10-12 in cuvintele din v. 21-22: „Am v?zut deasemenea cum cornul acesta a f?cut rãzboi sfinþilor, ºi i -a biruit, 22 pînã cînd a veni Cel Îmbãtrînit de zile ºi a f?cut dreptate sfin?ilor Celui Prea Înalt, ?i a venit vremea, cînd sfin?ii au luat în stãpînire împãrãþia.” Da-mi voie sa-ti spun ca termenul aramaic tradus i v. 22 cu „dreptate” inseamna in primul rand „judecata.” Adica. Dumnezeu a facut „judecata” in favoarea sfintilor. Unde ai auzit tu ca Dumnezeu asculta o singura parte intr-un proces si evalueaza o singura parte. Gandeste la 1 Imp. cap. 3 in sens simbolic. Doua curve (sic) vin la Solomon fiecare cu pretentia ca baiatul care era in brate la una din ele este baiatul ei. Intelege aici doua biserici care pretind ca Hristos este al lor. Solomon (Imparatul) trebuie sa faca judecata, sau dreptate. PRIN ACTUL MAGISTRAL PRIN CARE O EXPUNE PE MINCINOASA, SCOATE LA IVEALA CURATIA MAMEI ADEVARATE. Aici este lupta dintre femeia din Apoc. 12 si cea din 17. Cine a dat nastere lui Hristos? Intelegi principiul? Dan. 7:9-12 nu vorbesc explicit despre judecata celor drepti, ci doar implicit. Dar o face explicit in alta parte. Vezi 2 Cor. 5:10 si 1 Petru 4:17.

    BENI: Al doilea text ca “dovada” a judecatii de cercetare “este – apoc 20:11-12
    VERBO: Beni nu stiu unde ai gasit asta? Tot in Tragedia Veacurilor? Nu-mi amintesc. Dar daca este adevarat nu ma surpinde. Adesea Ellen White IMPRUMUTA LIMBAJUL BIBLIC ca sa exprime o idee. Dar acel imprumut nu inseamna INTERPRETARE. De ex. E.G. White spune ca viata lui Iacov (batranul patriarh) a fost mai frumoasa la batranete, decat la tinerete. Si ca sa ne convinga de asta citeaza un text din Zaharia, adica IMPTRUMUTA LIMBAJUL din textul: „spre seara se va arata lumina” (Zah. 14:7). Lui Zaharia nu i-a trecut nici macar o secunda prin minte viata lui iacov cand a scris despre asta. Acolo e vorba despre ziua revenirii lui Isus (tehnic „ziua Domnului”).

    PENTRU RESTUL INTREBARILOR ASTEPT SABIA LUI FLORIN

    Ba mai e una:
    BENI: Florine si Verbo—Ultima intrebare :eu va vad oameni religiosi si cu pasiune de a “apara”credinta voastra.Daca voi a-ti ajunge la concluzia ca “judecata de cercetare “cum o credeti voi ar fi falsa,ce impact ar avea pentru voi aceasta schimbare?? Daca v-ar determina sa coboriti standardul de moralitate ,concluzia este usor de tras:–voi slujiti Domnului de frica si nu din recunostinta pentru ca EL ne-a iubit intai si s-a dat ca jertfa pentru toate pacatele noastre.
    VERBO: Nu stiu altii (Florin) cum sunt (ba stiu). Dar eu cand ma gandesc la judecata de cercetare nici nu ma inspaimant, nici nu slujesc pe Dumnezeu din interes. Daca imi demonstrati cu Biblia ca judecata de cercetare este o inventie am curajul si raspunderea sa recunosc si sa ma schimb. Eu nu am o teologie a bisericii, ci o teologie a Bibliei. Desigur dupa intelegerea pe care o am acum. Dumnezeu va lumina pe cei care vor sa „FACA voia Lui”. Cat despre standarde: eu nu slujesc lui Dumnezeu ca sa ma treaca examenul judecatii investigative, ci doar datorita a ceea ce a facut pentru mine. AICI STAU, NU POT ALTFEL!

    Beni, cuvintele tale sunt ceva mai grijulii in ultimele expuneri. Felicitari!!!

    P.S. Beni, ce vei face daca la poarta raiului inainte sa intri pe porti, Isus iti va inmana un plic. Il deschizi si gasesti acolo o lista lunga cu titlul „Beni,” plina cu lucruri de care te faci vinovat „din nestiinta.” Si sub ele scrie cu litere de sange: NEVINOVAT. Il vei intrerupe pe Isus sa-i multumesti ca nu a existat o judecata de cercetare???

  19. Verbo says:

    SCUZE PENTRU DIACRITICE (CELE DIN MESAJUL ANTERIOR). RETRIMIT ACUM ACELASI LUCRU FARA DIACRITICE

    Raspuns prietenului Beni:

    BENI: Ioan 5:22-27 “Tatal nu judeca pe nimeni ci toata judecata a dat-o Fiului ”
    Intrebare —cine este judecatorul,Tatal sau Fiul ?? Parca la inceput trebuia sa fie Tatal !! Ce este Isus: avocat sau judecator ??
    VERBO: gandesti greceste, Beni. La evrei nu exista decat un singur avocat, iar acesta era judecatorul. Judecatorul nu avea datoria sa condamne, ci sa dovedeasca cine este vinovat, plecand de la prezumtia ca acuzatul este nevinovat pana la probe contrarii. In acest caz, Isus este si avocat si judecator. Dar stiu, tu ai vrut sa spui prin asta ca Tatal nu e judecator. Sper ca nu din aceasi greseala pe care o facea Marcion – ca Dumnezeul Vechiului Testament este aspru, rau, iar cel al Noului Testament este bun, dragut, iertator. Reduc la absurd conceptia ta, dar tot nu pot sa ajung la concluzia Tatal a delegat judecata Fiului, iar El nu mai are nimic de-a face cu ea. Dan. 7:9-10 ne arata ca judecata se realizeaza in prezenta Celui Imbatranit de zile.

    BENI: Marea lupta prezinta ca „dovada biblica” a jud. de cercetare Daniel 7:10-12. Daniel vorbeste despre o jud. a „cornului cel mic”si nu o jud. a crestinilor pentru a se vedea cine va fi mintuit sau nu. Concluzie –Daniel cap.7 vers 10-12 este citat in afara contextului si aplicat la crestini.
    VERBO: Iti voi raspunde in doua feluri. (1) Genul asta de folosire a textelor sacre „scoase din context” de catre un profet nu este proprie lui Ellen White. Sfantul Pavel pe care il apreciezi mult a factu la fel. Scrie el: „In adevar, in Legea lui Moise este scris: ,,Sa nu legi gura boului care treiera graul!“ Pe boi ii are In vedere Dumnezeu aici? 10 Sau vorbeste El inadins pentru noi? Da, pentru noi a fost scris astfel; caci cine ara, trebuie sa are cu nadejde, si cine treiera graul, trebuie sa-l treiere cu nadejdea ca va avea parte de el.” (1 Cor. 9:9-10). Acum serios, Moise nu s-a gandit la boi cand a scris (Deut. 25:4)? Bineinteles ca la boi. Numai ca Pavel face o aplicatie la „bovinele,” „cornutele” si alte asemenelea care treiera lanurile Evangheliei, adica lucreaza pentru Domnul si au si ele dreptul sa traiasca din asta. Poti sa-l certi pe Pavel pentru o asemenea „scoatere din context”?
    (2) In ce priveste Dan. 7:10-12. Esti aproape de adevar, dar totusi nu l-ai gasit. Una din fiintele angelice din viziune ii explica lui Daniel intelesl Lui 7:10-12 in cuvintele din v. 21-22: „Am vazut deasemenea cum cornul acesta a facut razboi sfintilor, si i -a biruit, 22 pana cand a veni Cel Imbatrinit de zile si a facut dreptate sfintilor Celui Prea Inalt, si a venit vremea, cand sfintii au luat in stapinire Imparatia.” Da-mi voie sa-ti spun ca termenul aramaic tradus in v. 22 cu „dreptate” inseamna in primul rand „judecata.” Adica. Dumnezeu a facut „judecata” in favoarea sfintilor. Unde ai auzit tu ca Dumnezeu asculta o singura parte intr-un proces si evalueaza o singura parte. Gandeste la 1 Imp. cap. 3 in sens simbolic. Doua curve (sic) vin la Solomon fiecare cu pretentia ca baiatul care era in brate la una din ele este baiatul ei. Intelege aici doua biserici care pretind ca Hristos este al lor. Solomon (Imparatul) trebuie sa faca judecata, sau dreptate. PRIN ACTUL MAGISTRAL PRIN CARE O EXPUNE PE MINCINOASA, SCOATE LA IVEALA CURATIA MAMEI ADEVARATE. Aici este lupta dintre femeia din Apoc. 12 si cea din 17. Cine a dat nastere lui Hristos? Intelegi principiul? Dan. 7:9-12 nu vorbesc explicit despre judecata celor drepti, ci doar implicit. Dar o face explicit in alta parte. Vezi 2 Cor. 5:10 si 1 Petru 4:17.

    BENI: Al doilea text ca “dovada” a judecatii de cercetare “este – apoc 20:11-12
    VERBO: Beni nu stiu unde ai gasit asta? Tot in Tragedia Veacurilor? Nu-mi amintesc. Dar daca este adevarat nu ma surpinde. Adesea Ellen White IMPRUMUTA LIMBAJUL BIBLIC ca sa exprime o idee. Dar acel imprumut nu inseamna INTERPRETARE. De ex. E.G. White spune ca viata lui Iacov (batranul patriarh) a fost mai frumoasa la batranete, decat la tinerete. Si ca sa ne convinga de asta citeaza un text din Zaharia, adica IMPTRUMUTA LIMBAJUL din textul: „spre seara se va arata lumina” (Zah. 14:7). Lui Zaharia nu i-a trecut nici macar o secunda prin minte viata lui iacov cand a scris despre asta. Acolo e vorba despre ziua revenirii lui Isus (tehnic „ziua Domnului”).

    PENTRU RESTUL INTREBARILOR ASTEPT SABIA LUI FLORIN

    Ba mai e una:
    BENI: Florine si Verbo—Ultima intrebare :eu va vad oameni religiosi si cu pasiune de a “apara”credinta voastra.Daca voi a-ti ajunge la concluzia ca “judecata de cercetare “cum o credeti voi ar fi falsa,ce impact ar avea pentru voi aceasta schimbare?? Daca v-ar determina sa coboriti standardul de moralitate ,concluzia este usor de tras:–voi slujiti Domnului de frica si nu din recunostinta pentru ca EL ne-a iubit intai si s-a dat ca jertfa pentru toate pacatele noastre.
    VERBO: Nu stiu altii (Florin) cum sunt (ba stiu). Dar eu cand ma gandesc la judecata de cercetare nici nu ma inspaimant, nici nu slujesc pe Dumnezeu din interes. Daca imi demonstrati cu Biblia ca judecata de cercetare este o inventie am curajul si raspunderea sa recunosc si sa ma schimb. Eu nu am o teologie a bisericii, ci o teologie a Bibliei. Desigur dupa intelegerea pe care o am acum. Dumnezeu va lumina pe cei care vor sa „FACA voia Lui”. Cat despre standarde: eu nu slujesc lui Dumnezeu ca sa ma treaca examenul judecatii investigative, ci doar datorita a ceea ce a facut pentru mine. AICI STAU, NU POT ALTFEL!

    Beni, cuvintele tale sunt ceva mai grijulii in ultimele expuneri. Felicitari!!!

    P.S. Beni, ce vei face daca la poarta raiului inainte sa intri pe porti, Isus iti va inmana un plic. Il deschizi si gasesti acolo o lista lunga cu titlul „Beni,” plina cu lucruri de care te faci vinovat „din nestiinta.” Si sub ele scrie cu litere de sange: NEVINOVAT. Il vei intrerupe pe Isus sa-i multumesti ca nu a existat o judecata de cercetare???

  20. gina says:

    nu vreau sa intru in polemica, ss vrea doar sa fac unele precizari.Cand eram ortodoxa si am aflat la inceputul contactului cu o adventista, care imi raspundea la intrebari, despre faptul ca exista o femeie chemata de Dumnezeu, Ellen White, m-am bucurat in sinea mea pt. ca tocmai ma gandeam: de ce femeile nu au voie in locul unde intra sa slujeasca popa? Auzeam ca nu sunt curate si nu intelegeam de ce sunt vinovata ca Dumnezeu m-a facut de sex feminin. Apoi, sfintii erau cei din vechime, de ce nu mai era un sfant si mai aproape de timpul nostru? Cine stabilea “sfintenia”? Oricum, fiecare are dreptul la opinia sa. Cat despre mine, eu am gasit sfaturi bune si de multe ori cartile Ellen-ei White mi-au adus alinare.
    Cand am spus despre Ellen White ca s-a dat cu pietre in ea, m-am referit la perioada cat a fost in viata. Din cate stiu eu, au fost destui impotriva sa si stiu ca a si vrut sa renunte la scrierea diferitelor mustrari adresate unora sau altora. Eu cred ca este foarte greu sa transmiti mesaje de mustrare din partea lui Dumnezeu.
    Multumesc si fr. Edi; era o intrebare care izvora din ceea ce spunea dansul.

  21. Florin Laiu says:

    lui beniamin plesa 14
    Amice, sunt obisnuit cu retorica aceasta antiadventista cu care m-ai aspersat. Mai fac eu si greseli, dar nu chiar asa cum iti imaginezi, si nu din motivele pe care le suspectezi tu.
    Cu privire la scena Judecatii, este adevarat ca Iisus a spus ca Tatal a dat Fiului toata judecata (Ioan 5:22-27). Si intr-adevar, Iisus care este imparat in timpul mileniului este si judecator suprem. Mai mult, asemenea Tatalui care i-a dat Lui judecata, El o da sfintilor Lui (Ap 20; 1 Cor 6). Dar in Daniel 7, in acea scena a Judecatii, Fiul Omului vine la Judecata ca reprezentant al „sfintilot Celui Preainalt”, in timp ce pe tron ca Suprem Judecator este Cineva care S-a arata lui Daniel ca o Fiinta incarcata de vreme, cu parul alb ca zapada, inconjurat de un juriu. Cum rezolvi aceasta ? Eu din copilarie am auzit ca Iisus e avocatul nostru, pana intr-o zi, cand va imbraca haina de judecator. Si nu vad ca e nevoie sa-mi schimb acum credinta, fiindca Biblia ma incurajeaza sa mi-o pastrez.
    Ceea ce spunea Iisus se potriveste perfect judecatii mileniale, care este o judecata fara speranta, unde Iisus nu mai este avocat, ci judecator suprem. Insa ceea ce spune viziunea lui Daniel se refera la o judecata premileniala, deoarece aceasta incepe intr-un timp istoric, cand cornul nelegiuit isi continua activitatea pacatoasa, si se incheie cu doua sentinte diferite: fiara merge la foc (cf. Ap 19), iar sfintilor li se face dreptate (= primesc judecata), in momentul in care Fiul Omului primeste domnia si stapanirea tuturor imparatiilor de sub cer.
    Imaginea diavolului ca un acuzator prezent la judecata nu-mi este foarte familiara, nu stiu exact de unde ai luat-o. Este adevarat ca Satan e acuzator de profesie, dar asta nu inseamna ca Dumnezeu i-ar fi creat un rol necesar in Judecata de apoi. Se vorbeste de carti deschise / dosare, rapoarte etc. (Dan 7; Ap 20), prin urmare exista destula evidenta pentru ingeri, nu e nevoie de un acuzator ca diavolul. Ap 12:11 arata ca invinuitorul profesionist a fost aruncat pe pamant in momentul biruintei (Crucii) lui Iisus.
    In faza premileniala a judecatii sunt judecati nu doar cei care au trait pana la Iisus, ci absolut toti candidatii la mantuire. Poate ai vrut sa scrii „pana la [venirea lui] Iisus”.
    In Daniel 7, judecata se incheie cu doua rasplatiri (sentinte), prin urmare a avut doua categorii in vedere: pe deoparte cornul (fiara) detronata si aruncata in foc, pe de alta parte sfintii Celui Preainalt inaltati la tron, impreuna cu Fiul Omului. Prezenta cartilor la judecata arata clar ca este vorba de o faza investigativa, si faptul ca este mentionata cartea vietii (12:1 „mantuit, …oricine va fi gasit scris in carte”), este o trimitere directa la poporul lui Dumnezeu. Sa nu uitam ca Daniel 12 ne trimite inapoi la viziunea din cap. 7 prin mentionarea perioadei de „o vreme, doua vremi si jumatate de vreme” (12:7).
    In ce priveste judecata fiarei/cornului in Daniel 7, ai dreptate, este implicata si aceasta, desi numai urmarea judecatii este explicit aratata. In contrast cu Judecata finala (mileniala) a fiecarui individ pierdut, Biblia vorbeste despre judecati istorice ale lui Dumnezeu, unele venite asupra unor indivizi, altele asupra unor împ?r??ii, popoare, cet??i etc. (Dan 4: 17; 5:27). Apocalipsa arata ca „Babilonul” va fi pedepsit prin plagile care vor culmina cu venirea lui Iisus. Prin urmare, inseamna ca se vor lua decizii in „sfatul strajerilor” si in Sfatul lui Dumnezeu, cu privire la soarta vrajmasilor lui Dumnezeu din ultima generatie, inainte de judecata mileniala. Judecata mileniala se ocupa de cei pierduti ca indivizi, dar judecata premileniala se ocupa de „Babilon” (Balaurul, Fiara, Falsul Profet) ca institutie / institutii. De exemplu, in Ap 19:20, doi dintre acesti monstri politico-religiosi sunt aruncati in iazul de foc si pucioasa, de unde nu mai ies niciodata, iar dupa o mie de ani li se va alatura si al treilea (Ap 20:10).
    Este adevarat ca pionierii s-au referit doar la judecata sfintilor in Dan 7. Adevarul este ca progrese in cercetarea acestor profetii s-au facut abia dupa al doilea razboi mondial. Insa ceea ce au crezut pionierii, chiar si incomplet, este adevarat. Ei au accentuat judecata sfintilor, fiindca au inteles importanta acestui aspect trecut cu vederea de lumea evanghelica. Si din punct de vedere practic, spiritual, cel mai important aspect al judecatii, de fapt singurul aspect care ne priveste, este judecata premileniala (a sfintilor, a casei lui Dumnezeu). Celelalte aspecte sunt mai mult pentru intelegerea dreptatii lui Dumnezeu, in timp ce acesta trimite la adevarata Evanghelie si la urgenta adevaratei pocainte.
    Nu cred ca am afirmat undeva ca Ap 20:11-12 descrie judecata sfintilor. Dar este gresit cand numim doar faza premileniala judecata de cercetare. Oriunde este vorba de “carti” la judecata, acolo este judecata de cercetare. Deosebirea este ca pentru sfinti este faza premileniala, iar pentru restul lumii este faza mileniala. Si fiecare din ele se incheie cu un moment executiv. Judecata mileniala va fi un mileniu de cercetare, pe cand cea premileniala are 164 ani pân? acum. Unora li se pare prea mult, dar pe langa un mileniu e prea putin. Cei pierduti sunt mai multi („ca nisipul marii”) si de aceea probabil este nevoie de un timp mai indelungat. Se da timp suficient asesorilor umani.
    Referitor la sentinta din Dt 32 “Domnul va judeca pe poporul Sau”, nu m-am referit la semnificatia verbului “a judeca” intr-un asemenea caz, ci la faptul ca, indiferent la ce aspect s-ar referi (investigare, sentinta, executare), Moise (si apoi Pavel care citeaza aceasta in Evrei 10) este vorba de POPORUL LUI DUMNEZEU. Ca era vorba de evrei neascultatori, si nu de crestini, nu are nici o importanta. Evreii nu sunt decat o umbra a istoriei neascultarii crestinilor (cf. 1 Cor 10; Rom 11:17-22). Interpretarea corecta a Bibliei nu inseamna doar referirea directa la intentia contextului, ci adesea tot ce decurgea de acolo. Daca vrei tu interpretari scoase din context, iti arat pe langa maestrul de care vorbeai si de mentorul EGW, un maestru mai mare (e.g. Pavel in Rom 10:6-7 ?i Gal 3:16, interpretand creativ pe Moise, intr-un fel care astazi ar fi socotit inacceptabil de orice exegeza rezonabila).

    Referitor la FA 24:25, nu am intentionat sa ascund faptul ca Felix era un necredincios, ci am vrut sa scot in evidenta atitudinea pe care o au fata de judecata, in general, oamenii nepocaiti, mai corect cei care nu doresc sa se pocaiasca. AZS care arunca peste bord doctrina Judecatii, pe motive “evanghelice”, fac exact acelasi lucru. Singura deosebire este ca nenorocitul de procurator roman nu cunostea inca o evanghelie a harului ieftin, cu care sa fenteze judecata.
    Judecata de cercetare nu este o sperietoare, cum zici, dar chiar si ca sperietoare daca o ei, tot are sens. Cand Domnul a vorbit destul de mult despre iazul de foc, despre distrugerea finala, despre plansul si scrasnirea dintilor, asta nu a fost sperietoare? Si sa nu uitam ca el a vorbit despre acestea, avertizand si pe cei care mergeau dupa El, nu doar ca sa ne informeze ce va face el cu altii, cu baietii rai.
    Pentru cei care nu doar au gustat candva si au vazut ce bun este Domnul, ci au ramas credinciosi Domnului pana la sfarsit, judecata este favorabila. Pentru ceilalti, judecata de cercetare va fi severa. Epistola catre Evrei e plina de avertizari grozave date evreilor care primisera pe Iisus, dar nu-L mai urmau “afara din cetate”, ca sa nu sufere.
    Bine ar fi sa fie asa cum zici, ca “cine a experimentat dragostea lui Isus nimic nu mai poate sa-l faca sa doreasca sa plece de la EL sau sa fie nerecunoscator printr-o viata usuratica.” Dar Biblia arata ca s-au intamplat asemenea cazuri si ca se vor mai intampla. Iuda a experimentat dragostea lui Iisus mai bine de trei ani, dar în final s-a desp?rtit de El.
    Asadar, bennissime amice, nu m-ai prins cu judecata. La intrebarea ta, ce as face cu standardul moral daca nu as fi constient de judecata de cercetare? Nu m-ar determina sa cobor standardul. Exista motivatia recunostintei, asa cum spui, dar exista si multe alte motivatii. Intre altele, n-ai facut nimic daca ai scapat de judecata premileniala si dai peste cea mileniala, cu sau fara cercetare….
    BP: “Domnul sa va insenineze mintea si inima sa “vedeti”gloria evangheliei lui Isus in relatia ei cu Legea data lui Moise.”
    In fine, am gasit o vorba inteleapta: “in relatie cu”. Iti doresc succes la relatia asta.

  22. Claudiu says:

    Nu inteleg…multe. De ce incerci sa salvezi imaginea Ellenei White,din moment ce ai prinso de atatea ori cu cioara vopsita? Ex. ea zice ca in ce nu vor cadea frunzele,nu se vor usca florile…etc.
    Tu stii sigur ca in cer vor fi aceleasi legi ale naturii, fara caderea frunzelor nu exista crestere si fara uscarea florilor nu pot aparea fructele,cum ai spus in lectia despre imparatia cerurilor. Nu crezi ca sunt suficiente cateva afirmatii ca “Domnul mi-a aratat”, (unde tu stii sigur ca nu are cum sa fie asa), sa o etichetam altfel decat “profetul lui Dumnezeu”? Sunt un admirator al tau si urmaresc cu sete toate emisiunile desi uneori sunt convins ca nu te inteleg sau alteori te inteleg gresit. Apreciez logica din toate prezentarile tale dar tot mai putine le privesc ca find pentru mine.Nu sunt(nu vad ca sunt) fariseu, si nici impiedicat de fariseu.Nu cred ca spusele Domnului “nici voi nu intrati si nici pe altii nu-i lasati sa intre”,se pot intoarce pe cealalta parte insemnand “din cauza lor voi nu puteti intra” .Citesc putin si din aceasta cauza nu am inca o parere proprie despe Ellen White. Inclin sa cred ca a fost profetul lui Dumnezeu dar sunt inca la inceputul drumului.Cred ca Domnul ma va lumina si mai cred ca vei fi un ajutor in drumul spre cer.Domnul sa binecuvinteze efortul si intentiile tale.Fii mai ingaduitor si nu raspunde cu aceeasi moneda

  23. Florin Laiu says:

    Drag? Eddie,
    Rogu-te, consiliaza-l pe arhivamesul descris la punctul 10. Spune-i ca nu este necesar sa se bata cu strawmeni, mai degraba sa invete sa faca distinctie intre propriile cosmaruri si realitatile tulburi din jurul sau.

    1 Cor 3:9a.

  24. eddieconst says:

    Claudiu @ 20

    Nu simt nevoia nici sa o apar nici sa o daram pe adevarata EGW asa cum nu simt nevoia sa o apar/critic pe bunica mea. Ea este in ADN-ul meu mental. M-am format cu EGW, am crescut cu ea, am plans si am sperat cu ea. Chiar daca asi incerca nu pot scapa de ea.
    Pe de alta parte este normal ca copiii sa creasca dincolo de parintii lor si eu am crescut dincolo de EGW,
    Vreau sa discut problema florilor care nu se vestejesc si a frunzelor care nu cad. Rom 8, 21-25 ne spune ca natura este o promisiune. Versetul 22 mai ales este foarte compatibil cu teoria evolutiei. Natura care “pana acum” sufera chinurile nasterii este o s[lendita metfora care impaca “nature red in tooth and claw” cu natura ca speranta care nu se vede. Imaginile copilaresti dar dealtfel puternice ale EGW-Harmon din Decembrie 1844 nu comunica realitati stiintifice ci conceptul naturii ca fagadunita si speranta. EGW insasi ne trage atentia mai tariu sa nu luam aceasta viziune ca pe o descriere fizica a cerului.

  25. Lorinusamt says:

    Domnule Constantinescu, ce mule comentarii! Iata ca acest subiect a atras multa atentie, pentru ca ati mentionat numele sorei White. Am inteles insa, ca mesajul d-voastra a fost menit sa atentioneze asupra unei tendinte, si nu numai, si nu pentru a diminua importanta scrierilor lui Ellen W.
    Am inteles ca ele sunt bune, atunci cand sunt trecute prin filtrul de gandire personal, asa cum de altfel trebuie sa facem cu oirce fel de informatie. Oamenilor insa ( si mie bunaoara) le este teama sa se atinga de miezul problemei de teama sa nu li se darame modul de gandire.Pe baza trecutului socio-cultural, oamenii isi construiesc un mod de gandire, si asa adevarata gandire, e pusa in formol. Ei fac din Dumnezeu o icoana.
    Dar putem alege intre a avea un Dumnezeu din experientele altora, alterat si nepotrivit cu realitatea noastra, o icoana pe care o slujim accpetand indoctrinarea, si a-l cunoaste pe Dumnezeu.
    Cum scapam? Mergi pe genunchi si accepta ca uneori nu ai ce sa spui, si ca de cele mai multe ori nu stii. Si ai incredere ca ti se va raspunde rugaciunii tale care nu are nici cuvinte nici ganduri. Of, e greu sa spui in cuvinte despre acea legatura cu Dumnezeu care este un dar, nu este ceva ce ai tu. Legatura cu Dumnezeu nu se castiga in nici un fel, nici prin rugaciune, nici prin post, nici prin studiu, pentru ca toate acestea sunt daruri.Rugaciune, post, faceti-le in termenii unei relatii vii, nu ca pe un exercitiu de mentinere. Pai atunci care este partea mea? Hm, asta este ceva ce fiecare din noi trebuie sa experimenteze ca sa inteleaga.Cu alte cuvinte, nimeni nu poate imprumuta sau vinde ulei pentru candele. Sa nu pozam, ca oricum Dumnezeu stie cine suntem!Nu unui model de gandire,ci mai curand sa gandim si atat, si vom desoperi atunci ca gandirea noastra e finita si are nevoie de Dumnezeu.
    Bunatatea lui Isus ramane foarte mare mereu.
    Si pacea lui Dumnezeu care intrece orice pricepere, sa raman cu voi si sa va fereasca de orice rau.

    Concluzie: da, nimeni nu ne poate da ulei pentru candele, nici macar Ellen White.Sa cerem de la Dumnezeu.

  26. mariana says:

    Are you happy, mister Eddie? Do you like this?

Leave a Reply