[flashvideo width=”400″ height=”300″ filename=”videos/068_oxigen.flv” /]
>> descarca mp3 <<
>> descarca pt. telefon <<
>> descarca video pt. iPod <<
>> download high quality video <<
Asteptam scorul si comentariile Dvs. pt aceasta emisiune folosind linkurile urmatoare.
Pentru a vota apasati pe stelutele de mai jos[ratings]

Tags: , , , , , , , , , , ,

15 Comments on 25 Iunie 2008 Oxigen cu Edi Constantinescu – Cum ne priveste Pavel?

  1. claudia says:

    chiar ca dumnezeu este perfect. perfect de bun. pentru ca a creat un om ca pavel care sa il inteleaga atat de bine si de profund si care sa inteleaga si natura umana firava, disperata si foarte limitata, dar care poate descoperi aripile p cu care a inzestrat-o dumnezeu ca sa zboare. intr-adevar dumnezeu, prin pavel, ne descopera aripile cu care ne-a creat. si azi, prin pavel si prin edi, mie dumnezeu mi-a redat constienta faptului ca m-a creeat sa zbor. si nu sa ma tarasc de frica unui dumnezeu care ma judeca doar ca sa ma distruga.

  2. Danut Tanase says:

    Ce frumoasa si simpla este Evanghelia Vesnica !
    Amin !

  3. oli says:

    In timp ce ascultam predica de azi, cateva versuri ale unei cunoscute melodii mi-au rasunat din memorie:

    magine there’s no heaven
    It’s easy if you try
    No hell below us
    Above us only sky
    Imagine all the people
    Living for today

    Imagine there’s no countries
    It isn’t hard to do
    Nothing to kill or die for
    And no religion too
    Imagine all the people
    Living life in peace

    Am simtamantul ca am ascultat un puternic indemn pentru redescoperirea valorilor latente dinlauntrul nostru. Este principiul aristotelic al “anamnezei”, vs. “principiul listei” ebraic (idee dezvoltata de Andrei Cornea in “Scriere si oralitate in cultura antica”). Dar probabil ca in filosofia europeana conceptia isi are radacinile la Socrate, care considera ca sursa raului este ignoranta, metodele sale vizand “redescoperirea” binelui interior (celebra “maieutica”). Mult mai tarziu, ideea este preluata de umanisti si dezvoltata in multiple domenii: arta, psihologie, filosofie etc.

    Din contra, gasesc in Biblie – inclusiv la Pavel – ca natura umana este cazuta iremediabil fara Mantuitor (stiti voi, Pavel, Augustin, Barth – argumente suficiente).

    Deci, pe de o parte, am o categorie a celor care imi spun ca binele e in mine si urmarea valorilor launtrice ma va duce la mantuire, iar, de cealalta parte, cei care imi spun ca sunt cazut iremediabil si am nevoie de ascultarea unor comandamente “externe”. Pe cine sa cred? Daca mai pun si un pic de new age in toata povestea binelui interior, ajung intr-o confuzie si mai mare. Sa fie din pricina ca sunt legalist? Ma ajuta cineva?

  4. Joseph says:

    …caci voi nu ati primit un duh de robie,ca sa mai aveti frica; ci ati primit un duh de infiere,care ne face sa strigam “Ava“! adica Tata“…AMIN ! Domnul fie laudat !!

  5. liviu a says:

    Intr-adevar … frumos, plin de viata si optimism, adevar curat! Multumim lui Dumnezeu pentru redescoperirea libertatii si vietii vesnice. Va multumesc pentru efortul Oxigen! Ma gandesc la voi pe mai departe! Bafta tuturor si mult curaj in viata!

  6. imagine the U S S R…

  7. Danut Tanase says:

    oli,

    ia lista cu ce “ai de facut azi” si da-i bataie, ca pierzi timpul pe aici pe internet si …..Mantuirea, daca nu faci tot ce trebuie facut !

    Ce s-ar face Domnul fara tine ?! Intra intr-un mare impas.

    Ai mare grija sa nu uiti ceva !!!!

    Cu respect,

  8. Tudor says:

    Am inteles, frate Edy, ca ati fost declarat de Uniunea Romana AZS ca “eretic”, “apostaziat”!. Cum e posibil asa ceva ? Nu v-am citit cartea, dar am inteles ca Emilian Niculescu v-a facut o recenzie la carte cu privire la evolutionism…Va rugam sa ne dati explicatii!…

  9. oli says:

    Merci de sfaturi Danut, chiar daca sunt formulate intr-un limbaj de berarie.

    Sigur ca ar fi fost si mai de folos sa fii ontopic. Este insa mai usor sa argumentam haotic si cu atacuri la persoana. “Metodologie”, “abordare sistematica a unui subiect” etc. pare nu doar ca iti suna strain, dar risca sa fie luate drept ofense. Este mai usor cu hahaiala si mistouri. Deci, daca e sa nu pierd timpul cumva, nu il voi mai pierde incarcand sa iti raspund a 2-a oara.

    In pofida celor spuselor tale, sa stii ca si gandirea e buna la ceva šŸ˜‰

    Cu acelasi respect.

  10. Danut Tanase says:

    oli,

    mie imi place berea !

    Cu respect,

  11. lunapark says:

    Oli, confunzi putin fazele mintuirii. Sigur ca fara Mintuitor esti pierdut, dar odata ce Dumnezeu, prin Duhul si prin mila Sa, te-a nascut din nou, te-a facut copilul Sau, binele care este acum in tine este chiar Isus Hristos. Dumnezeu, privind la tine, nu iti mai vede lipsurile si defectele, ci il vede pe Hristos in tine, te vede pe tine asa cum vei deveni si asa cum ai fost proiectat de la inceput!

    Poti sa asculti tu o mie de ani de “comandamente exterioare”, daca ele nu iti vor deveni, prin Duhul care este in tine, constringeri interioare, n-ai facut nimic.

    Tot ceea ce Edi spune, cel putin in ultimile emisiuni, este pentru cei care s-au predat deja lui Dumnezeu, deci pentru cei care sint deja mintuiti! Mergeti si faceti binele pentru ca sinteti mintuiti, pentru ca Dumnezeu a pus natura Lui in voi, dupa fagaduinta Sa, iar aceasta natura trebuie lasata din ce in ce mai mult sa ia loc in inimi. Asa cum in mladitele altoite in vita (procesul e perfect si incheiat) trebuie acum sa curga seva noua.

    Dumnezeu sa fie laudat pentru ca ne-a iubit “pe vremea cind eram noi pacatosi” si ne iubeste in continuare cu o iubire vesnica.

  12. oli says:

    Danutz, pofta buna, si mie imi placea candva berea. Ideea e ca io nu-s atat de perfect ca tine, si din cand in cand pot fi scos din sarite de cate ceva, ca de exemplu de postarea ta in raspar. Insa, nu vreau sa ma cert cu tine šŸ˜‰ Asa ca sa fii iubit!

    Lunapark, io nu pretind ca nu as confunda alea-alea – nu detin adevarul absolut, deci sunt supus greselii. Ideea era ca daca intram pe fagasul argumentarii temeinice, trebuie sa fim consecventi. E o exigenta sine qua non in contextul asta. Daca mergem pe ideea ca un singur verset biblic (e.g., Ioan 3,16) ar fi fost suficient ca sa ne conduca la Hristos, de acord, toate vorbele devind inutile.

    Desi este oarecum offtopic, mi se pare potrivit sa redau aici un citat al lui Ionica Aurel de pe celalat forum:

    “Ceea ce asi dori ca dvs. sa intelegeti este ca aceste emisiuni crestine sint diferite decit ā€œblogurileā€ care se ofera in mod gratuit de anumite website-uri in care participantii schimba masaje amoroase iar cheltuielile sint acoperite de companiile care includ anunturi comerciale in mesajele lor. Aceste emisiuni crestine sint serioase si ca atare sint extrem de costisitoare, iar ele sint posibile datorita muncii voluntare cu care multi contribuie si care este enorma. Ma bucur ca unii ati inceput sa realizati ca pentru ca ele sa continue trebuie sa le sustineti financiar si sper ca sa luati in serios acest aspect. Ceea ce este la fel de important, astfel de emisiuni si eforturile depuse isi ating scopul doar in masura in care ele ramin serioase iar cei care participa la ele sint seriosi. Daca dvs. ca spectatori permiteti ca indivizi care nu au nici un Dumnezeu sa le deturneze prin a crea o atmosfera de mahala tocmai cind se discuta subiecte de cea mai mare importanta si care nu pot fi discutate in alta parte, sa nu va surprinda cind astfel de emisiuni vor disparea. Daca dvs. credeti ca este dreptul dvs. sa-i cereti lui Marius sa va aduca numai invitati care prezinta cele mai documentate puncte de vedere pentru ca sa li se spuna ca au creierele spalate asa cum a fost declart Edi in comentariile la aceasta emisiune, va sugerez sa gasiti invitatii dvs. si sa i-i trimiteti lui Marius in loc sa ii cereti lui ca sa-i gaseasca. Daca dvs. vi se pare normal ca Edi, care in noaptea de dinaintea emisiunii a luat lucrarea mea si a stat pina la ora 2 noaptea ca sa citeasca partea din lucrare pe care o discuta (si pe care demonstreaza ca a citit-o si a inteles-o) sa fie declarat cu creierul splat de un individ care de saptamini de zile are lucrarea mea si ma acuza ca spun prapastii atunci cind dedic un intreg capitol invatatilor care sustin ceea ce spun eu iar el nici macar nu se oboseste sa-l citeasca, atunci sa nu va surpinda cind veti ramine sa cascati gura la astfel de indivizi. Tenacitatea lui Edi de a ramine practic singurul participant la aceste emisiuni este demna de admirat si mi-o explic prin faptul ca a suferit atitea denigrari si abuzuri incit probabil a devenit imun, dar daca dupa o astfel de emisiune s-ar decide sa nu mai participe, eu personal nu l-as condamna.”

  13. Ovidiu Iovanel says:

    Din 1992 de cand l-am ascultat prima data pe pastorul Edi Constantinescu, am stiut ca Dumnezeu l-a inzestrat cu priceperea de a explica ceea ce nici un altul nu o poate face mai bine, dintre pastorii din Romania cel putin. Eu am crescut in adventismul bazat pe filosofia lui Ocanus, iar cand am mai dat si de un text in care se spune ca nu ar trebui sa fim niciodata siguri pe mantuirea noastra (desi sunt convins ca Elena Albu voia sa spuna sa nu ne culcam pe o ureche ….cine citeste sa inteleaga) m-am demoralizat complet. Viata mea a devenit o continua masurare cu fortele proprii in vederea urcarii la cer, si ca si Luther, am constatat ca pot totdeauna sa fac mai mult. Am trait ani de zile sub robia legii si am fost mereu stressat de ideea pierderii vesniciei, neintelegand idealul de a face binele de dragul binelui si nu pt a-mi scapa pielea. Tot Edi a fost cel care acum cateva luni printr-o predica (MAI ESTE ISUS RELEVANT?) m-a facut sa inteleg ceea ce nu am inteles in 15 ani de adventism. Si daca Uniunea sau oricine il declara apostaziat, nu am decat o singura concluzie: IARTA-I DOAMNE CA NU STIU CE FAC !

  14. beniamin plesa says:

    DRAGA OLI !!!
    Iata perspectiva mea la ultimele patru rinduri ,inainte de a striga dupa —ajutor .

    1— Omul –de la nastere este radical corupt in natura lui si nu este capabil sa aleaga pe Dumnezeu. Vointa lui este intotdeauna sa aleaga rau ,in ce priveste “relatia cu Dumnezeu ”
    In relatia pe orizontala –cu semenii lui–Da !! poare face ce este “bine ” dar sa doreasca pe Dumnezeu de dragul LUI –este o imposibilitate pentru el .(este MORT spiritual si are nevoie de o forta exterioara sa i-l aduca la viata ,si astfel sa aleaga si sa creada in lucrarea lui Isus )
    2—Omul–nu este radical corupt ,—undeva in interiorul lui exista o mica oaza -necorupta-si datorita acestui fapt el poate analiza evanghelia si sa o creada .Deci concluzia —omul nu este MORT spiritual ci este numai bolnav .In aceasta varianta –Dumnezeu face partea lui si omul trebuie sa faca partea ce tine de el. (lama lui OCANUS )
    Aceasta varianta are doua categorii ;
    a—-sa fi mintuit –trbuie ca din proprie initiativa “sa crezi ” iar asta este suficient.
    b—-sa fi mintuit –trebuie sa crezi si sa te straduiesti a tine –10 -porunci- pina la moarte
    Factorul comun la acessti oameni este ca totdeauna vorbesc despre mintuire la timpul –viitor–si daca au fost credinciosi pina la moarte .
    3—Omul –este in general vorbind –foarte bun–.Daca exista ceva rau este doar la ‘periferie’
    iar daca vrea sa fie mintuit –are nevoie doar de o reforma in viata lui ,,”un fel de –tune up-
    4—Omul–nu se naste corupt si este complect capabil sa aleaga cu egala masura ,a face bine sau a face ce este rau. (depinde de el sa aleaga –viata sau moartea–) Aceasta idee a fost expusa de Pelagius in sec .5 .
    Care din aceste variante crezi tu ca a fost predicata de apost. Pavel ????

  15. oli says:

    Merci de raspuns, Beniamin! Cred ca in unele din postarile mele anterioare am mentionat ceva despre hamartologia paulina si despre “trio-ul” Pavel-Augustin-Barth.

    In primul rand, as sublinia ca in pofida geniului sau, nu apostolul Pavel este standardul, ci Revelatia per ansamblu. Epistola catre Romani este parte dintr-un mozaic.

    Care e conceptia lui Pavel despre pacat? Sunt de acord cu intelegerea lui Augustin: dupa pacat omul nu putea sa nu pacatuiasca, dupa regenerare poate sa nu pacatuiasca. Varianta 1 pare a fi calvinista; 2 o conceptie sinergista; 3. umanism secular si 4. pelagianism. Deci var. 1 pare a fi cel mai aproape de conceptia paulina cu privire la pacat (Calvin “se revendica” oarecum de la Pavel). Ar mai fi de mentionat conceptia arminianista, care pune accent pe aspectul juridic al Ispasirii.

Leave a Reply