[flashvideo width=”520″ height=”380″ filename=”videos/106_oxigen.flv” /]
>> descarca mp3 <<
>> descarca pt. telefon <<
>> descarca video pt. iPod / iPod Touch / iPhone<<

Asteptam scorul si comentariile Dvs. pt aceasta emisiune folosind linkurile urmatoare.
Pentru a vota apasati pe stelutele de mai jos[ratings]

Tags: , , , , , , , , ,

41 Comments on 106. Mantuirea si judecata

  1. Andreea says:

    Foarte interesanta abordare. Observ (ca amuzament) ca cu cat expunerile aduc subiecte “grele”la lumina, explicandu-le simplu, cu atat raitingul (scorul) este mai mic. Spune ceva asta, nu-i asa? Dumnezeu sa va binecuvanteze domnule Constantiescu pentru tot ceeea ce faceti. Felicitari si familiei dumneavoastra care v-a permis sa va dezvoltati in toti acesti ani.
    As avea si eu o rugaminte catre echipa tehnica (multumesc si ei pentru efort). Emisiunea nu este inregistrata integral. Poate o reincarcati. Multumesc.

  2. Lorinusamt says:

    Buna ziua,

    Ascult cu interes aceste emisiuni. Astazi insa nu am reusit sa ascult pana la capat, din cauza ca pe la minutul 13, videoul se intrerupe. Subiectul este atat de important pentru noi toti;va rugam mult, pe cei care se ocupa de partea tehnica a emisiunii, daca se poate sa faceti ceva pentru ca filmul sa poata fi vizionat pana la capat.
    Va multumesc frumos.

  3. beniamin plesa says:

    Edi—avea o expresie “–in America multi crestini au fost conditionat mental sa voteze impotriva
    intereselor lor materiale ”

    Exact asa este si cu aceasta “judecata de cercetare”in adventism .Cartea “marea lupta–“este sursa acestor idei ce sint impotriva –vestei cele bune aduse de Isus ,–si anume “cei ce se incred in El au trecut din moarte la viata si nu mai merg la judecata sa se afle daca merita sa intre in cer sau nu.

    Multi adventisti sint “conditionat mental”(spalati la creier) si inca mai “apara” aceasta doctrina falsa a “judecatii de cercetare”in vederea mintuirii.cu toate ca este impotriva “intereselor lor spirituale”
    Cei care citesc “cu ochi deschisi” lectiunile de sabat din ultimii ani (vezi–lectiunile din adult sabat school trimestrul -3- 2006 la subiectul “evanghelia,1844 si judecata de cercetare) vad tot mai clar ca “conferinta generala”(papa adventist)a inceput sa schimbe macazul, si au inceput o campanie de “reinterpretare “a –judecatii de
    cercetare.
    Multi au citit acele explicatii –unii au inteles ce se intimpla,unii au inteles dar nu le vine sa creada iar cei mai “naivi” cred ca nu se schimba nimic prin explicatiile de la conferinta.
    Nu stiu de ce ma gindesc la ce zice unul din profeti–“-unele oi sint trimise la “muls”
    unele la “tuns” unele la “taiere”si foarte putine vor avea ocazia sa “inteleaga”VIATA VESNICA asa cum a prezentat-o ISUS.

    Dar se pare ca se face lumina la “capatul tunelului” si tot mai multi adventisti impreuna cu cei de la conferinta incep sa vada inconsistenta si incompatibilitatea “judecatii de cercetare”cu “evanghelia”lui Isus.

    E bine sa fim “ziditi”pe biblie si nu pe teologii din sec 19-!!! Haide-ti sa nu mai “votam”impotriva vointei lui Dumnezeu cind este vorba de “binecuvintarile noatre”.
    Dumnezeu ne-a facut promisiuni minunate si noi “tinem “cu tot dinadinsul sa fim judecati dupa lege.
    Fiecare este liber sa aleaga –dreptatea LEGI sau harul manifestat prin Isus !!
    Alegind judecata de cercetare prin Lege ,imi aleg :despartire de la fata Domnului.
    Alegind si increzindu-ma in harul manifestat in Isus –am acuma la timpul prezent VIATA pe care a promis -o ISUS si am intrat odata pentru totdeauna in “imparatia sa cereasca”.Isus spune—am venit ca sa aveti viata si chiar mai mult–viata din belsug,acum si in vecii vecilor.O partasie binecuvintata cu Tatal si Fiul prin Duhul sfint.
    Beni

  4. oliv says:

    Nu se pot viziona ultimile 3-4 minute! Se intampla numai la mine?

  5. Technics says:

    problema cu minutul 13 a fost rezolvata. multumesc pentre semnalari. vizionare placuta

  6. Lorinusamt says:

    Multumim!!!!

  7. cristian says:

    Frate Edi,va urmaresc de ceva vreme si chiar daca la inceput,am incercat sa ma impotrivesc,am inteles in cele din urma ca adevarul,asa cum a fost el lasat,e mult mai simplu decat stiam eu pana acum,dar…ce poate face un tanar in biserica lui,ce pot face eu, care am inteles ca…sabatatul este altceva,judecata este altceva….ca toate acele invataturi din MAREA LUPTA cu privire la sfarsitul lumii si la felul cum trebuie sa ne comportam nu mai sunt de actualitate.Cu alte cuvinte…am fost “crescut”sa cred ceva,iar acum,trebuie sa o iau de la capat.Si greutatea nu consta in a face lucrul acesta,ci in faptul ca esti dintr-o data singur intre cei care au fost si vor ramane(poate) in “teologia”lor.Daca schimbarea ar veni “de sus”(va imaginati la ce ma refer)ar fi altfel,dar asa…risti sa fii chemat in fata comitetului si “urechiat”pentru ca ai inceput sa “bati campii”.
    Deci….cei de facut?

  8. rahav says:

    pt cristian
    tot ce poti sa faci este sa traiesti tot ce ai inteles , chiar daca iti va fi greu si foarte greu , chiar daca ai sa ramai singur si foarte singur , dureros de singur , desi dumnezeu mai are alti 7 000 ca tine , chiar daca ai sa fii chemat , cu siguranta in fata comitetului , si ai sa fii supus presiunilor de tot felul , si pe urma ai sa fii supus presiunilor din partea intregii adunari , si toti au sa te vorbeasca de rau , si au sa te considere demonizat si nebun , si chiar daca pana la urma au sa te si arunce afara din mijlocul lor , fa asta , traieste adevarul asta , daca tu ai ajuns la concluzia ca este adevar , fiindca mai tarziu ai sa poti sa te uiti in ochii tai , si desi acum si un timp dupa aceea ai sa ai inima amara si ai sa fii mahnit peste masura , la urma ai sa fii nespus de mandru de tine si de bucuros : “ferice va fi de voi cand din pricina mea , oamenii va vor ocari , va vor prigoni si vor spune tot felul de lucruri rele si neadevarate impotriva voastra ! bucurati-va si veseliti-va , pt. ca rasplata voastra este mare in ceruri , caci tot asa i-au prigonit pe prorocii care au fost inainte de voi.”
    pa puiule ! mamica ta tzine la tine!

  9. monica clipa says:

    pt cristi -rahav are dreptate si nu numai ca vei fi bucuros mai mult ca sigur Dumnezeu va scoate prin tine si pe altii din”teologia”lor.Mult curaj!(la urma urmei merita sa iti dai si viata pt EL,nu?Am sa ma rog pt tine ca stiu ca e cumplit de greu,dar merita!

  10. maria says:

    Vestea cea buna e intradevar faptul ca Domnul Isus a murit pentru noi, a murit in locul nostru , biruind moartea si dand celor care doresc viata.Omenirea va fi judecata, insa,vestea cea buna e ca sentinta a facut-o altcineva, ispasirea pedepsei,iar acea persoana care a platit pentru noi e chiar Fiul Lui Dumnezeu.Sunt 2 carti ale Sfintei Scripturi definitorii pentru intelegerea noastra asupra judecatii in general si asupra judecatii de cercetare in special.Lumina adevarului poate calauzi orice suflet doritor ,care cauta sa inteleaga cu adevarat cele scrise in Scriptura.Duhul Sfant e acum in lume.El ne constientizeaza asupra adevarului.Nu poti zice eu sunt mantuit pentru ca cred in Isus dar nu fac ceea ce doreste Isus.Dumnezeu ne-a binecuvantat cu harul Sau ,noi suntem sub har, dar nu facem faptele legii pentru ca suntem sub har?
    Suntem liberi sa alegem, alegem sa credem in Dumnezeu si in Isus ca Mantuitor dar nesocotim Legea Lui Dumnezeu? Suntem ascultatori prin ce? Il iubim pe Isus si-L credem pe cuvant dar nesocotim poruncile Lui ? Dumnezeu ne spune ca trecem pe o treapta superioara atunci cand Il cunoastem pe El , pentru ca litera legii ramane sapata in inima noastra. Ce ramane sapat in inima noastra, ceea ce nesocotim ? Cum ne place noua sa ne gandim la Dumnezeu numai cand avem avantaje.Alegandu-L pe Dumnezeu aleg moartea eului meu si renasterea sau nasterea din nou.Aceasta nu vine de la sine ci este un proces greu prin care noi cu ajutorul si prin harul Domnului ne schimbam viata devenind un om placut Lui Dumnezeu.Vestea cea buna e ca Isus a biruit moartea si a murit pentru noi.Dumnezeul Creator s-a adus pe sine jertfa pentru a-si salva creatia.Noi suntem oale in mana olarului, numai ca de noi depinde daca vrem sa fim modelate sau nu.Ce vedem uitandu-ne la Cruce? Pe Dumnezeu murind in locul nostru. Pentru ca omul a nesocotit porunca lui Dumnezeu .Cum se face ca totul se leaga de porunci si lege? Ele ne despart de Dumnezeu? Asa e inteleasa libertatea de alegere ?Nu, adevarata libertate , e atunci cand fara constrangere, din dragoste pentru Creator faci faptele legii. Sunt lucruri care trebuiesc judecate duhovniceste, cu inima si cu ochii la Jertfa Domnului Isus.De ce alegem mereu partea usoara a lucrurilor, adica cred , am promisa mantuirea.Dumnezeu ne cunoaste inima si ne judeca pe fiecare in parte. Vestea buna e ca Judecatorul nostru e Isus, e si Aparatorul nostru numai daca dorim acest lucru.

  11. alexandru dinu says:

    Va rataciti, pentru ca nu cunoasteti Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu. N-ati citit niciodata ca judecata sta sa inceapa de la Casa lui Dumnezeu ? Sau Petru spune prostii ? Rugati pe Dumnezeu sa va dea pricepere sa armonizati afirmatiile Bibliei intre ele, ca sa stiti ce sa credeti! Si inca ceva, cu privire la vietuirea fara pacat: Cine zice ca ramane in El, trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus.

  12. alexandru dinu says:

    Imi pare rau ca a trebuit sa folosesc o exprimare mai dura, dar mustrarea trebuie sa fie aspra, ca sa fiti sanatosi in credinta. Dumnezeu intr-adevar nu condamna pe nimeni, ci fiecare om este condamnat de constiinta lui. Prin constiinta, Dumnezeu il confrunta pe om cu faptele sale, pentru a se putea indrepta si a dobandi o constiinta curata. Fiecare om trece prin procesul acesta, voi insiva sunteti martori. Daca omul accepta judecata (confruntarea cu constiinta lui) in timpul vietii lui, este salvat; daca o amana, va fi pierdut. Astfel Dumnezeu salveaza pe om prin judecata, dupa cum este scris: Sionul va fi mantuit prin judecata.

  13. beniamin plesa says:

    Maria ,
    “Vestea buna e ca Judecatorul nostru e Isus, e si Aparatorul nostru numai daca dorim acest lucru.”

    Aceasta fraza este esenta adventismului ,si a tot ce este rau in aceasta teologie propovaduita prin “spiritul profetic”

    Maria draga—exista un proverb–“unul incarca si doi descarca” sau “ceea ce-mi spui este ca luminarea la capul mortului. Imprastie lumina peste el si-l lumineaza ,dar nu-l “desteapta.

    Deci –ISUS de 150 de ani si mai bine sta deasupra “cartilor”din cer (nici macar nu au computere” si se tot uita la numele adventistilor zicind-:-ca judecator zic “vinovat “dar ca “aparator” Zic—iertat.
    Acesta –“merita”–iar celalalt nu merita pentru ca i-am gasit un pacat facut la inceputul vieti de credinta pe care a “uitat “sa-l maeturiseasca>.”Spiritul profetic” spune ca orce pacat nemarturisit si orcit de mic va face ca Domnul sa te declare pierdut.(cintarit si gasit usor)
    Maria —tot ce zici tu exista in biblie–insa nu asa cum le “pui”tu.
    Ceea ce faci tu este urmarea si se datoreaza celor ce te-au invatat asa.
    EXEMPLU:–ESTE ca si cum cineva asambleaza o masina in felul urmator:
    1–volanul i-l pune in portbagaj
    2-frinele pe banca din spate
    3-rotile le pune pe capota
    4-benzina o pune pe banca din fata intr=un container
    5–motorul este gripat….si asa mai departe
    Da—tot ce este acolo ,apartine unei masini,dar tu nu ai o masina care functioneaza si sa te poti folosii de ea.
    MUltumeste lui Dumnezeu ca Viata vesnica”–mintuirea nu este data prin credinta in”corectitudinea”doctrinelor biserici.sau intelegerea lor in profunzime.!!
    Daca ai timp si daca nu –fa-ti ,este spre binele tau sa “mergi”inapoi si sa asculti expunerea lui EDI la epistola catre romani.Sper ca Dumnezeu sa-ti deschida ochii minti si ai inimii sa vezi adevarata evanghelie si vei fii eliberata de GHIVECIUL invataturilor fara sens.

    Se pare ca esti sincera ,insa ai avut “invatatori” ce si ei au fost dusi in eroare de altii.
    Daca esti MULTUMITA pe deplin si ai siguranta mintuirii ,,ignora tot ce am spus eu !!
    Dar daca simti ca ceva lipseste vietii tale —reanalizeaza lucrurile la care “crezi”ca ai dreptate si nu poti sa fi gresita ,Domnul sa te ajute
    Beni

  14. mani says:

    Beni,esti nedrept cu Ellen White.Te legi mereu de limbajul simplist si invechit(nici macar nu au computere)uitand ca,de ex Ezechel e profet al Domnului desi a vazut roti cu ochi si guri,etc.Ca nu crezi in inspiratia a ceea ce biserica numeste Spiritul profetic-este dreptul tau,dar fii omule mai constructiv,mai pozitiv.Pretinzi ca tu nu esti spalat la creer,dar ai maareeee nevoie ca EL sa-ti spele sufletul de resentimente.

  15. Danut Tanase says:

    Aceasta este Evanghelia Vesnica in frumusetea ei nepieritoare; ca Dumnezeu este bun, milos, iubitor, cel mai puternic prieten si aliat al nostru. Intre-un cuvant : nu suntem singuri ci impreuna cu EL, pentru vesnicia care pentru noi, deja a inceput aici si acum. Zilnic mergem in carul de biruinta al lui Hristos, si daca EL este cu noi, cine ne poate sta impotriva si sa ne biruiasca ? Nimeni !

    Cu respect,

  16. Verbo says:

    EDIT la teologia despre judecata a lui EDI

    Edi incepe bine intotdeauna, nu doar teologic, ci si retoric. Cele doua afirmatii din debutul emisiunii sunt atat atractive, cat si profunde: „Judecata este subordonata mantuirii si nu invers;” „Judecata este un instrument al mantuirii.” Foarte corect, foarte frumos, foarte profund.

    Urmeaza insa pelinul (in sensul lui Apoc. 9). Cu ironie Edi ne spune ca unii azs se gandesc ca Isus a trait fara pacat si ca daca nu urmam exemplul Sau pierdem mantuirea. Sa te ierte sfantu’ Petru, fr.(?) Edi, despre care ai vorbit si in emisiune. Nu spune el ca „la aceasta ati fost chemati; fiindca Si Hristos a suferit pentru voi, si v-a lasat o pilda , ca sa calcati pe urmele Lui.” (1 Pet. 2:21)? Iar versetul imediat urmator spune: „El n-a facut pacat, Si in gura Lui nu s-a gasit vicleSug”.” (1 Peter 2:22). Oare in ce ne invita Petru sa-L urmam pe Hristos? Nu in pilda Lui de ascultare? Nu spune Apocalipsa (pe care ati predicat-o ani de zile) despre biserica [autentica] in viata la venirea lui Isus: „in gura lor nu s-a gasit minciuna, caci sunt fara vina inaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu” (Apoc. 14:5)? Nu imita acestia pe Isus LITERAL? Cand spune Dumnezeu „fiti sfinti, caci Eu sunt sfant” (Lev. 11:44) se joaca cu noi? Vreti sa spuneti ca n-a vrut sa spuna asta? Atunci ce a vrut sa spuna? CERE DUMNEZEU DE LA OAMENI LUCRURI PE CARE ACESTIA, NU FARA PUTEREA LUI, NU LE POT FACE? Ar fi groaznic …

    Va place Pavel, Fr. Edi. Numai ca ati facut sa iasa din gura apostolului o broasca … Iata cum. Ati citat Rom. 5:19 „Caci, dupa cum prin neascultarea unui singur om, cei multi au fost facuti pacatosi, tot asa, prin ascultarea unui singur om, cei multi vor fi facuti neprihaniti.” Cu acest text ati vrut sa spuneti ca ascultarea lui Hristos ni se atribuie. Expresia „au fost facuti” vine din traducerea verbului grecesc kathistemi, al carui sens primar este de „a stabili dupa/potrivit cu.” In sens actual, „a seta potrivit cu instructiunile.” ACUM, DACA NE REFERIM AICI LA SIMPLA DECLARATIE A LUI DUMNEZEU CA PACATOSUL ESTE NEPRIHANIT DATORITA ASCULTARII LUI HRISTOS, ATUNCI AR TREBUI SA ACCEPTAM SI PRIMA PARTE A VERSETULUI IN ACELASI SENS. IN ACEST CAZ, URMASII LUI ADAM SUNT DECLARATI DE DUMNEZEU CA FIIND PACATOSI DIN CAUZA NEASCULTARII LUI ADAM. Puteti crede asta, dar in acest caz sunteti frate cu Augustin, nu cu Pavel. Daca insa kathistemi inseamna „a stabili dupa,” va intreb in ce conditii sunt urmasii lui Adam STABILITI DUPA acelasi profil moral ca a lui Adam, adica pacatosi? Nu cand acestia se poarta „potrivit cu” exemplul lui Adam? Ba da. Prin urmare tot asa ar trebui sa intelegem si a doua parte a lui Rom. 5:19. ADICA CEI MULTI VOR FI FACUTI NEPRIHANITI NUMAI DACA URMEAZA PILDA DE ASCLTARE A LUI HRISTOS. Cu asta nu sunteti de acord, stiu! Dar nu-l faceti pe Pavel sa spuna ca Hristos a venit sa traiasca frumos pentru ca noi sa putem trai cum vrem si printr-un simplu act de credinta ascultarea Lui Hristos sa ne fie atribuita.

    Ati batut multa moneda pe faptul ca interesul lui Isus nu este judecata, ci mantuirea. Si ati adus ca argument Ioan 3:17 „Dumnezeu, in adevar, n-a trimes pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca lumea sa fie mintuita prin El.” Aveti dreptate partial. La prima Sa venire, Isus nu a venit sa judece, ci sa mantuiasca. (Aici eu as traduce krinoo cu „a condamna,” „a invinui”). El nu a venit sa invinuiasca, ci sa ierte. DAR ASTA NU INSEAMNA CA NU VA FI UN TIMP AL INVINUIRII… Ati simtit ca versetul imediat urmator va aduce o mare lumina: „Oricine crede in El, nu este judecat; dar cine nu crede, a si fost judecat, pentruca n-a crezut in Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu.” (Ioan 3:18). Prin textul acesta ati vrut sa sustineti ca pentru cel necredincios nu este nici o judecata, ca cel ce nu crede „a si fost judecat.” Verbul krinoo, are sensul de a condamna, dar si de a judeca in proces. Eu nu cred ca Isus a vrut sa spuna aici ca cel necredincios nu va fi niciodata judecat in proces (vezi Ecl. 12:14; 2 Cor. 5:10), ci ca a si fost condamnat prin necredinta lui. Dar acesta va trebuie sa raspunda lui Dumnezeu, daca are ce, fata de necredinta lui. Tot prin textul acesta ati vrut sa spuneti ca cel care crede nu este judecat. Eu cred ca acelasi sens este si aici. Adica, cel care crede nu este condamnat, dar nu ca nu este judecat in proces niciodata (textele le-am arata deja).

    Ce sa mai spun de Ioan 3:19?
    Spre incheirea emisiunii, Edi facut afirmatia: „Momentul judecatii este momentul confruntarii cu Evanghelia” De unde a luat Edi ideea asta? Si-a format teologia pe baza traducerii Cornilescu, nu pe baza textului original. Fr. Edi, in limba greaca termenul folosit este krisis (care inseamna procesul judecatii, condamnare). Prima propozitie, asa cum e tradusa de Cornilescu v-a derutat. El spune: „Si judecata aceasta sta in faptul ca …” Textul grecesc spune: „Aceasta este dar judecata …” In acesta caz, Isus nu vrea sa spuna, asa cum ati incercat dvs. sa sugerati, ca judecata are loc in timpul in care omul se confrunta cu Evanghelia. Hristos spune: „Aceasta este judecata (Krisis: fie procesul judecatii, fie condamnarea; eu o prefer pe a doua): oamenii au iubit mai mult lumina decat intunericul.” Stiu, ati spus asta deoarece dvs. nu mai credeti in judecata de cercetare. In loc sa cautati raspunsuri la obiectiile pe care ratiunea vi le aducea la aceasta doctrina, ati preferat sa renuntati la ea. Fiind insa al lui Hristos, oricum tot pe la judecata de cercetare veti trece, fie ca vreti, fie ca nu… Anyway …
    Ati numit ideea ingerului raportor: „o imagine copilareasca.” Sunt trist deoarece E.G. White a crezut in asta, iar Biblia lasa sa vedem cate ceva (Dan. 5). Nu cred ca o aveti prea mult la inima pe E.G. White. Mi-am dat seama de asta auzindu-va cu cata convingere spuneati in emisiune: „Pocainta nu este o parere de rau [contrar EGW in Calea catre Hristos], ci o bucurie” Bucuria vine la sfarsit. Cine seamna cu lacrimi, va secera cu bucurie, spune Scriptura. Dvs. sariti direct la pasul 2.

    Ultima mentiune: ne-ati invitat sa nu amestecam Escatologia cu Soteriologia. Nu siut de unde ati luat ideea asta, dar cu siguranta nu dintr-o carte de teologie sistematica. Nici un teolog nu ar fi de acord cu dvs. Orice modul de teologie trebuie sa fie in acrod cu celelalte. Daca vreti sa reduc lucurile la extrem, puteti avea o soteriologie augustiniana, si o escatologie whiteana? Cu siguranta ca nu. De aceea, le-ati armonizat infundand-o pe a doua.

    Dragi ascultatori ia emisiunilor, fiti mai vigilenti. ESTE ADEVARAT CA HELIU TE FACE SA PLUTESTI …, DAR, ATENTIE: NU E STE OXIGEN!!!

  17. Florin Laiu says:

    Am vizionat cu atentie emisiunea aceasta, in speranta ca voi auzi o exprimare a credintei in adevarul Sfintei Scripturi, care pune in armonie Evanghelia si Judecata. Si am auzit, intr-adevar, multe lucruri drepte si frumoase spuse despre Evanghelia credintei in Iisus, a pocaintei si iertarii. Este corect spus ca prin credinta in Iisus avem viata vesnica (mantuirea) aici si acum, nu e nevoie sa auzim mai intai sentinta Judecatii de apoi, ca sa ne bucuram de mantuire.
    Dar rolul judecatii, precum si relatia dintre Evanghelie si Judecata au fost gresit prezentate. Ceea ce s-a prezentat este evanghelia evanghelicilor, nu a Bibliei, o evanghelie care contrazice diverse afirmatii biblice, dar (speram ca din nestiinta) arunca blamul asupra doctrinei adventiste (Marea Lupta, Judecata de cercetare etc.).
    Nu am timp pentru o critica detaliata asupra intregii expuneri, desi s-ar merita. As vrea doar sa subliniez cateva aspecte:
    Judecata escatologica a fost prezentata ca si cum ar cuprinde doar condamnarea si pedepsirea celor care au respins Evanghelia (sau, in general, a celor pierduti). Dar acesta este doar un aspect al judecatii. Aceeasi judecata finala cuprinde, ba chiar in mod prioritar, sentinta favorabila si rasplatirea celor care au acceptat pe Iisus si viata traita in El.
    Asa cum s-a afirmat, judecata este subordonata planului de mantuire, nu este un scop in sine. Dar faptul ca ea cuprinde (investigheaza public) si pe cei mantuiti, nu pune in pericol mantuirea lor, ci doar da pe fata ipocrizia celor care se vor dovedi a fi de fapt nemantuiti (“neghina”, “pesti rai”, oameni “fara haina de nunta”), precum si relatia dreapta cu Dumnezeu a celor ramasi statornici in Christos pana la sfarsit, care “si-au dus pana la capat mantuirea, cu frica si cutremur (Fip 2:12)”. Si unii si altii vor fi rasplatiti “dupa fapte”.
    1 Pt 4:17 “Caci suntem in clipa cand judecata sta sa inceapa de la casa lui Dumnezeu. Si daca incepe cu noi, care va fi sfarsitul celor ce nu asculta de Evanghelia lui Dumnezeu?”
    Dan 7:10; 12:1 “S-a asezat Curtea si s-au deschis cãrtile….” “Dar in vremea aceea, poporul tãu va fi mantuit, si anume oricine va fi gãsit scris in carte.”
    Mt 22:14 „..fiindca, multi sunt chemati, dar putini sunt alesi” .
    Rom 2:16 “Si faptul acesta [ca au si paganii “lege” in constiinta, si uneori asculta de ea, v. 10-15] se va vedea in ziua cand, dupa Evanghelia mea, Dumnezeu va judeca, prin Iisus Christos, lucrurile ascunse ale oamenilor.”

    Referitor la afirmatia lui Iisus, pe care o mentioneaza multi evanghelici ca argument impotriva judecarii celor mantuiti de catre Dumnezeu (Ioan 5:24 “Amin, amin va spun, cine asculta cuvintele Mele si crede in Cel ce M-a trimis, are viata vesnica, si nu vine la judecata, ci a trecut din moarte la viata”), este pur si simplu o traducere gresita, intemeiata pe o prejudecata, si anume ca atunci cand Biblia vorbeste despre judecata, s-ar referi intotdeauna la condamnare sau pedeapsa. Termenul grecesc folosit aici (KRISIS), are sensurile de
    1. proces de judecata;
    2. hotarare judecatoreasca, pronuntare a sentintei
    3. condamnare
    4. pedeapsa
    5. tribunal, curte
    6. drept
    Un studiu serios al contextului, care vorbeste despre KRISIS in contrast cu invierea (v. 29), deci este inteleasa ca o sentinta de moarte. De altfel, cel mai bun lexicon de greaca NT (B.A.G.) da referinta din Ioan 5:24 ca ilustrare a sensului de condamnare sau pedeapsa. Iar cele mai bune traduceri chiar asa se si exprima:
    ENGLEZA VECHE
    PNT shall not come into dampnation
    TNT shall not come into damnacion
    ETH into condemnation he cometh not
    GNV, MRD, WEB: shall not come into condemnation
    ENGLEZA MODERNA
    NET, NIV : will not be condemned
    NAB: will not come to condemnation
    NLT: They will never be condemned for their sins
    FRANCEZA
    BFC : Il ne sera pas condamné
    CREOLA HAITI
    CRL: Yo p’ap kondannen li
    PORTUGHEZA
    BRP, ARC, ACF e não entrará em condenação
    SPANIOLA
    RVA , LBA no viene a condenación
    SRV, R60, R95 no vendrá a condenación
    ROMANA VECHE
    NT BALGRAD (1648) “Si la pagubitura nu va mearge” (Dupa dictionarul romanesc DAR, pagubitura insemna „moarte”, „pierzanie”).

    Adevarata Evanghelie, cea vesnica (Ap 14:6-7) cuprinde si vestea buna a judecatii. Cei care sunt cu adevarat mantuiti se bucura, nu se ingrozesc de judecata, deoarece judecata nu vine decat sa scoata la iveala adevarata judecata care are loc in viata, in functie de cum reactionam la oferta harului lui Dumnezeu. Dumnezeu nu judeca pentru sine, ca sa se documenteze asupra cazurilor, ci judecata da pe fata adevaratul caracter al lui Dumnezeu, imbinand dreptatea cu harul, asa cum face si Crucea.

    Cea mai buna dovada ca ne apropiem de judecata celor vii este negarea doctrinei noastre fundamentale pentru care am fost chemati la existenta, ca s-o vestim in legatura cu Evanghelia, ca incoronare a adevratei Evanghelii. Daca dup? 160 de ani ne intoarcem de unde am plecat, inseamna ca suntem coada lumii crestine.

    Mai bine sa ramanem in catacomba (bunker!) cu Christos, decat sa batem campii cu Sarsaila.
    Tocmai acum, cand lumii acesteia i se apropie Ignatul, sa ne “desteptam” ? Cam tarziu. Sfatul meu este sa ne intoarcem in genunchi la Scripturile pe care le citea Iisus si Pavel si sa citim Evanghelia in relatie cu Legea si Judecata, asa cum a fost data ea, nu cum este predicata de bisericile populare. Noi am fost chemati sa-i ajutam pe ceilalti frati ai nostri sa-si regaseasca originile spirituale in Biblie, nu ca sa ne orientam dupa teoriile lor neispravite si infirme.
    Dumnezeu sa aiba mila de poporul Lui !

  18. cristian says:

    Multumesc “mamico” pentru sfaturi,dar si pt ca tii la mine….iti multumesc si tie Monica pentru rugaciunile pe care le faci pentru mine.Nu vor ramane fara rezultate.

  19. Florin Laiu says:

    Parabola Judecatii berbecilor si tapilor (cf. Ez 34:17)

    Imparatul (Fioul Omului) zice teologilor de dreapta:
    “Sa nu credeti ca Eu va voi acuza la Judecat?: este cine sa va acuze: MOISE, in care v-ati pus speranta !” (Ioan 5:45)
    Apoi Imparatul se adreseaza celor de stanga:
    “Nu eu va invinuiesc, ci PAVEL pe care pretindeti ca l-ati propovaduit !”
    Si unii vor fi pedepsiti cu mai putine lovituri, altii vor fi pedepsiti cu mai multe, fiindca au inteles mai bine voia Stapanului. Dar toti cei carora nu le-a placut sa fie judecati in faza premileniala, vor fi judecati in urmatoarea faza, odata cu lumea (1 Cor 6:2; Ap 20).

    Judecata se face dupa Lege si dupa Evanghelie. Criteriul Evangheliei va fi mai dureros pentru cei care au respins Evanghelia sau au subordonat-o intereselor terestre (Ev 10:28-30; 2:2-4; 12:18.22-26):

    1 Pt 4:17-18 Caci suntem in clipa cand JUDECATA sta sa inceapa de la Casa lui Dumnezeu. Si daca incepe cu noi, care va fi sfarsitul celor ce nu asculta de EVANGHELIA lui Dumnezeu?
    Si daca cel neprihanit scapa cu greu, ce se va face cel nelegiuit si pacatos?

    Pavel obisnuia sa ingrozeasca pe unii ascultatori cu Evanghelia pe care o predica:

    FA 24:25 “Dar, pe cand vorbea Pavel despre NEPRIHANIRE, despre înfranare si despre JUDEACTA VIITOARE, Felix, ingrozit, a zis: “De asta data, du-te; cand voi mai avea prilej, te voi chema.”

    Concluding, sunt de acord ca doctrina judecatii trebuie predicata in acord cu Evanghelia harului si a indreptatirii, altfel se incurajeaza perfectionismul legalist care duce la disperare, la depresie sau la paranoia. Dar daca predicam evanghelia evanghelicilor, nu evanghelia evangheliilor, desfiintam conceptul de judecata universala (in care se include poporul lui Dumnezeu), slabim rolul normativ al Legii lui Dumnezeu si responsabilitatea obiectiva. Totul se subiectivizeaza, se relativizeaza si se psihologizeaza. Se vor bucura naivii pentru moment, sau cei care au fost ingroziti de perfectionismul legalist, dar cine va da socoteala de efecte, la urma de tot ? Pavel ?

  20. cristian says:

    Frate Laiu….nu trebuie sa fii nici teolog,nu trebuie sa cunosti limba greaca sau mai stiu eu ce,ca sa i-ti dai seama ca biserica are nevoie de o noua infatisare.Nu cred ca isi are rostul aceasta disputa teologica de la distanta,usor de sesizat de altfel…mai degraba haideti sa ne uitam prin biserici si sa vedem unde sunt tinerii nostri,sau daca sunt,ce mai cred ei despre felul cum se prezinta biserica noastra in contextul actual…haideti sa vedem daca mesajul nostru mai corespunde cu vremurile in care traim…
    Dumnezeu sa aiba mila si de cei care nu fac parte di poporul Lui.

  21. Verbo says:

    Cristi,

    Problema nu este daca “mesajul nostru mai corespunde cu vremurile in care traim.” Imi pare rau sa constat ca aparenta “relevanta” pentru care se bat aceste emisiuni este in dauna doctrinelor noastre specifice. Nici fr. Laiu si nici subsemnatul nu neaga problema practicii bisericii noastre, care este saraca, s-o recunoastem. Dar asta nu ne justifica sa aruncam in aer toata identitatea doctrinala a bisericii. De ce sa nu lucram la cauza? PROBLEMA NU ESTE ATAT DE MULT INVATATURA (chiar daca are nevoie de o evaluare critica), CI INSUSIREA ACESTOR INVATATURI. T Vad ca este importanta pentru tine “infatisarea” bisericii, pe care o vrei “noua.” Dar ce urmaresti cu asta? Eu prin infatisare inteleg “cum arata,” nu “ce crede.” Sau “cat de mult practica ceea ce propovaduieste.”

    Disputa teologica pe care ai sesizat-o se naste din pricina aceasta: ca reforma bisericii trebuie sa fie intai spirituala. Dar aici constat ca este intai doctrinala. De aceea, mai vezi cuvinte in greaca, sau alte limbi “ingeresti.”

    Inca ceva. Nu incerca sa-ti adaptezi continutul invataturii la vremuri, ci doar forma de propovaduire. Tinerii din biserica despre care spui ca trebuie cautati si intrebati ce parere au despre cum se prezinta biserica lor in contextul actual, au nevoie sa inteleaga ca ei sunt parte a bisericii despre care vorbim. CEL MAI USOR SA-SI MODIFICE TEOLOGIA LE ESTE ACELORA CARE NU AU INTELES NICIODATA TEOLOGIA BISERICII AZS. Si eu ii caut, dar nu ca sa le arat o cale noua, ci o cale veche pe care niciodata nu au inteles-o cu adevarat, si, probabil, nici nu au practicat-o.

    Cu bune intentii

  22. beniamin plesa says:

    Verbo

    Apreciez zelul si pasiunea cu care te descalifici singur daca aceasta “judecata de cercetare” va fi vreodata aplicata in dreptul tau .
    Verbo–dragul meu, tu chiar vrei sa fi judecat dupa faptele tale pentru a trece examenul “mintuirii”??
    Oprestete nu numai o clipa ci un pic mai mult,si asculta ce spune EGW despre aceasta judecata !

    Cartea -marea lupta–j.c–“fiecare zi care trece duce cu ea in vesnicie rapoartele scrise de ingeri si le inregistreaza in cartile din cer..–cuvinte odata rostite,fapte savirsite,nu vor putea fi retrase,ingerii au inregistrat si binele si raul.
    Faptelenoastre,cuvintele noastre,CHIAR SI CELE MAI SECRETE MOTIVE ALE INIMI NOASTRE.toate aceste au greutatein decidereadestinului nostru pentru acceptare sau respingere.De si unele sint uitate de noiele vor avea puterea sa te justifive sau sa te condamne.Ele merg inaintea noastra la judecata.
    Cum am folosit talantul incredintat noua ,si cum l-am imultit va conditiona mintuirea noastra.
    De asemenea faptele bune pe care stiam sa le facem si le-am neglijat vor sta IMPOTRIVA NOASTRA,timpul investit in placeri personale si nu in citirea bibliei,Banii investiti in satisfactii personale in loc de lucrare misionara ,timp pierdut la ,fotbal tenis televizor,cinematograf,
    Dispretul pentru cei ce nu cred ca noi ascuns sub masca de fariseu (multumesc Doamne ca nu sint ca el)…etc etc………………….
    Verbo tu chiar crezi ca vei trece aceasta analiza ,in fata cortului ceresc ???
    Dumnezeu spune in Isaia “faptele voastre bune sint inaintea mea ca o cirpa murdara ”
    Tu chiar crezi ca faptele tale bune au fost facute totdeauna cu o motivatie ne-egoista ??
    Verbo —o rugaciune ca—“doamne iarta-ma de tot ce am facut ,cu stiinta sau nestiinta ” face parte din ceea ce tu numesti “har ieftin” si te rog nu te pacalii cu astfel de rugaciuni !!!!
    Daca tu crezi ca vei trece o astfel de judecata te inseli singur si pe cei ce te asculta .
    Sper sa te trezesti din aceasta “himnoza” diabolica imbracata in “haine de sfintenie”.
    Da ,stiu ca folosesc cuvinte “tari” —fi serios cu tine insusi !! Eu cunosc un singur om care a trecut acest test –si numele lui nu era :verbo: ci Isus.De aceea a si fost mintuitorul celora care se incred DOAR in EL si perfectiunea LUI pentru mintuirea lor.
    Nu te grabi sa reactionezi ,stiu gindirea ta,stiu faptele tale ,stiu si motivatiile inimii tale deoarece esti un om nascut din adam ca si mine .Daca tu sti un om in afara de isus care ar trece acest test –aratami-l si mie ,dar sint convins ca nu-l vei gasii nicaieri.

    PS–prin cele zise mai sus ,nu cumva sa tragi concluzia ca sint un propovaduitor a :–hai sa pacatuim tot mai mult ca si asa nu se poate sa fim PERFECTI. NICIDECUM !!!!

    Cind am venit la Isus in sensul scriptural –toate pacatele ne-au fost iertate –prezente ,trecute si viitoare.Christos a platit pentru ele ,au fost aruncate in marea uitarii si a pus un semn acolo–
    –aici nu mai pescuieste nimeni–(marea UITARIi).

    Florin Laiu greseste enorm cind afirma ca un adventist care crede in judecata de cercetare poate sa afirme din toata inima ca este mintuit la timpul prezent ,chiar acum.
    Cum poate el zice ca un crestin –are bucuria mintuirii–inainte sa fi fost aprobat cazul lui ??
    Undeva florin spunea ca unii folosesc EGW in mod necorespunzator,DA –numai ca de data aceasta –EL O FACE si inca cu indrazneala.
    EGW spunea ca daca cineva afirma ca este mintuit inainte de a ajunge in noul Ierusalim se inseala singur si adevarul nu este in el.Domnul sa-l lumineze !!

    Doctrinele specific –adventiste–produc oameni ce trebuie speriati sa stea cu Isus–!!
    Biblia sperie pe cei care nu au venit la Isus ,si sint indemnati sa vina sa guste ce bun este Domnul .Dupa ce la-i cunoscut pe Isus si Tatal iti toarna in inima dragoste sa ,te face o faptura noua ,care o sa iubeasca binele si uraste raul .
    Nu te obosi sa-mi dai exemple de “scroafe spalate si paminturi curatite”aceste nu se refera la cei care sint mintuiti ci la aceea care cum spunea EDI—au fost spalati de Farisei si au ajuns mai rau decit inainte.
    Sper ca cele zise mai sus sa deschide ochii celor ce sint seriosi in credinta si vor sa cunoasca pe Domnul si mintuitorul lor.

    I love you Verbo—si iti doresc sa intelegi aceste lucruri !!!—-Beni

  23. BIaz says:

    Nu sunt teolog dar as vrea sa adaug la cele spuse o perspectiva psihologica asupra judecatii de cercetare. Abordarile ironice prin care se utilizeaza forma de prezentare (cu scop didactic!) a judecatii de cercetare ca argument pentru a anula validitatea ei, mi se par sub demnitatea celor de sub forum si mai ales a lui Edi Constantinescu. Mai ramane sa afirmam ca Isus de fapt nu a murit pentru ca “a curs sange si apa” ceea ce e pueril, sau ca nu a existat o Creatiune pentru ca Biblia o prezinta intr-o forma care acum ne pare depasita ca maniera de exprimare.
    In ceea ce priveste judecata de cercetare, avand in vedere cat de complexa este viata unui individ, cat de greu de inteles sunt motivatiile fiecarei persoane este stupid sa afirmam ca lucrurile sunt albe si negre si din aceasta cauza aceasta ideea ar trebui abandonata. O analiza corecta, complexa si inteligenta a vietii unui individ poate fi realizata doar de un Dumnezeu care a fost intrupat. In fata ei, persoanele care cauta solutii simple si mai ales facile, adopta o atitudine tipica de negare a lucrurilor pe care nu le inteleg.
    In ceea ce priveste durata judecatii de cercetare, argumentul ironic referitor la faptul ca lui Dumnezeu nu ar trebui sa-i ia atatia ani, e o incercare puerila de a-L inchide pe Creator in cutiuta spatio-temporala a propriei creatii.

  24. cristian says:

    Frate Verbo,cred ca am fost inteles gresit…nici eu nu vreau ca biserica din care fac parte sa arate altfel din punct de vedere doctrinal,tocmai aceste principii m-au facut sa aleg sa fiu ce sunt astazi,doar ca…am devenit prea rigizi,prea tehnici in ceia ce facem.Riscam sa devenim tributari unor reguli si tipare care nu mai au nimic in comun cu nevoile noastre spirituale.Nu e vorba aici despre …”o cale noua” ci despre o religie care sa ma inteleaga si sa ma acepte asa cum sunt,indiferet de felul cum ma imbrac,cum gandesc,indiferent de starea mea materiala si de locul pe care il ocup in societate….prea multe doctrine,reguli,ritualuri parca menite mai degraba sa ne sperie decat sa ne ajute…
    Cat de simpla era religia prin care Isus ai chema pe oameni la Dumnezeu!!

  25. Florin Laiu says:

    Draga B PLesa 22
    Citatul pe care l-ai gasit in EGW (Marea Lupta), si pe care il stim toti, e bine ca nu l-ai uitat, nu este altceva decat o descriere mai elaborata a ceea ce Biblia vorbeste despre aceasta judecata:

    Ecl 12:13-14 — “Sa ascultam dar incheierea tuturor invataturilor: Teme-te de Dumnezeu si pazeste poruncile Lui. Aceasta este datoria oric?rui om. Caci Dumnezeu va aduce ORICE FAPTA la judecat?, si judecata aceasta se va face cu privire la TOT CE ESTE ASCUNS, FIE BINE, FIE RAU.”
    Rom 2:16 “Si faptul acesta se va vedea in ziua cand, DUPA EVANGHELIA MEA, Dumnezeu va judeca, prin Iisus Christos, LUCRURILE ASCUNSE ale oamenilor.”

    EGW a accentuat acest aspect, din acelasi motiv ca si Biblia: ca sa nu ne mai ascundem pacatele, ci sa le marturisim lui Dumnezeu si oamenilor, dupa caz, ca sa capatam iertare si puterea de a le birui.

    “DOMNUL VA JUDECA PE POPORUL SAU” (Deuteronom 32; Evrei 10). Orice evanghelie care nu se poate acomoda cu Legea si cu Judecata, este Evanghelia lui Antichrist, adoptata din eroare si de unii AZS.

    Zurueck zum Heilige Schrift, Doktor Martin !

  26. Danut Tanase says:

    Hai sa gandim si asa…la bunul simt, apropo de JUDECATA.
    Este f.f.f.f.f.f CLAR ca poporul lui Dumnezeu nu vine la nici o judecata, ci a trecut din moarte la viata.
    Cum adica, Hristos sa-l judece pe Hristos ? Ce-i aberatia asta ?
    Daca Duhul lui Hristos este in mine, si eu sunt inviat doar din aceasta cauza, cum mai poate Hristos sa-l aduca la judecata pe Hristos ?
    “Si daca Duhul celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti, LOCUIESTE IN VOI, cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti, va invia si trupurile voastre muritoare, DIN PRICINA Duhului Sau, care LOCUIESTE IN VOI.”
    Oameni buni, veniti-va in fire !
    Nu este nici o judecata pentru cei care sunt in Hristos Isus si in care Hristos locuieste prin Duhul Sau.
    Verbo e sub Lege, imi pare rau de el, dar el inca vrea sa implineasca Legea, sa urmeze Modelul !?!
    Zilnic va gusta cupa amara a infrangerii, zilnic se va pleca in rugaciune sa-si ceara iertare, in timp ce noi ceilalti, zilnic ii multumim lui Dumnezeu pentru tot ce face cu noi si in noi.
    Daca ar fi dupa Verbo, toti care nu stiu ebraica, greaca, etc…sunt pierduti, nu au nici o sansa, pentru ca nu inteleg cum trebuie Evanghelia, ce facem cu baba Rada ? Moare nemantuita ?

    Cu respect,

  27. beniamin plesa says:

    Florine,

    Se pare ca ai pierdut esenta intrebarilor mele !!
    Inca odata si foarte simplu : Tu Florine chiar crezi ca toate motivatiile faptelor tale sint sfinte ??
    Tu crezi ca ti-ai marturisit toate pacatele (nu cele cu legea 10 porunci ,sint sigur ca nu te inchini la pociumpi de lemn ,) Ma refer la —de exemplu–INGRIJORAREA care de altfel este simptomul ne-increderi in Dumnezeu. Iesirea din fire si manifestarea miniei pe “frati” sau cei din familie..Ai ne-dreptatit pe cineva prin faptul ca nu i-ai luat apararea la timpul potruvit ?
    Ai zis vreodata –Domnul sa te ajute,in loc sa bagi mina in buzunar si sa-l ajuti pe cel neajutorat si in lipsa.. Isus spunea –daca ai doua haine ,una da-o saracului !!
    Ai facut totdeauna binele pe care stiai ca poti sa-l faci ??
    Chiar vrei sa spui ca tu treci testul cu bine la orcare din –roadele firii pamintesti– si poti sa spui ca nu ai uitat NIMIC ,??
    Daca raspunsul tau este –DA. inseamna ca traiesti dupa credinta ta ,Si esti singurul pe pamint in aceasta conditie de– TOTDEAUNA CURAT. inaintea lui Dumnezeu. ( nici nu este de mirare ca nimeni nu te intelege)
    Judecata de cercetare in ceruri nu mai are rost in dreptul tau–Tu te sti ca esti “curat”.Dumnezeu te stie ,Diavolul te stie ,ingeri privesc viata ta si o stiu si ei …ce rost mai are judecata in dreptul tau cind TOTI stiu ca esti Curat si fara prihana.??

    Aceasta , asa zisa judecata de cercetare,cu TATAL-judecator,,Isus -aparator,,,,diavolul -acuzatorul universul participa ca audienta ,si toate se intimpla in “sfinta sfintelor din cer .
    Ce cauta diavolul in sfinta sfintelor ca acuzator ??
    Parca in “experienre si viziuni” EGW spunea ca l=a vazut luind locul lui Isus in “sfinta”dupa ce EL s-a mutat in Sfinta sfintelor in 1844 !!!
    Dupa cite stiu eu ,diavolui (lucifer) nu este o fiinta cu atribute dumnezeiesti ,adica –omniprezent–(sau mai pe romanieste peste tot)
    Daca este asa de ocupat acum in Sfinta sfintelor cu rolul de –ACUZATOR–cine mai inseala oamenii pe pamint ??

    Florine –inca o singura intrebare si te las sa meditezi !

    EGW–spunea ca a fost in “sfinta sfintelor ” din cer si a vazut :chivotul cu cele 10 porunci ,adica –lada aia originala–dupa care Moise trebuia sa faca o copie.
    Descrierea elenei spune cam asa :–am vazut legea sfinta si eterna scrisa pe doua tablite ,
    Pe prima tabla erau 4 porunci cele privitoare la Dumnezeu ,iar pr a doua tabla erau 6 porunci cele referitoare la oameni .exact asa cum le-a vazut ea in copilarie pe perete la biserica metodista –prima placuta 4 porunci —a doua tabla 6 porunci ,si probabil scrise in engleza ca doar elena nu stia ebraica.
    In jurul la a patra porunca era un cerc de foc.
    Toate bune si frumoase pina cind comparam cu tablele pe care a scris Moise si erau copia exacta a celor din cer.
    Moise zice in cartile lui ca Dumnezeu a scris poruncile pe doua tablite de piatra si pe o parte si pe alta a lor .
    Cum se face ca Elena le-a vazut scrise altfel decit zice biblia ??
    Nu cumva a vazut “cercul de foc”in jurul poruncii a saptea ? Dupa cite stiu eu in ebraica se scrie de la dreapta la stinga .
    Daca este asa ,atunci testul pentru adventisti ca ultima generatie este SA NU COMITI ADLTER si nu SA AI GRIJA SA DORMI BINE IN SABAT.
    Dar vorba aceea…este mult mai convenabil sa ne odihnim decit sa nu comitem adulter.

    Legendele faurite de EGW sint exact asa cum sint–LEGENDE–faurite sa tina crestinii infantili mental si spiritual .

    Apostolul IOAN :”Legea a venit prin Moise ,dar HARUL si ADEVARUL au venit pri CHRISTOS ”
    Oare ce a vrut sa zica Moise cind a contrastat Lege cu ADEVARUL ??
    Legea nu este ADEVARUL este doar UN indrumator pina avea sa vina ISUS –ADEVARUL-.

    EX—-o sotie isi asteapta sotul iubit sa vina de departe ,trece un an trec doi trece mult timp si in sfirsit timpul a venit pentru a intimpina pe sotul iubit ,merge la aeroport plina de nerabdare ,vede oamenii coborind din avion si in sfirsit printre ultimii apare si sotul preiubit ,Ea plina de nerabdare sa intimpine sotul a-i iasa in intimpinare ,fuge spre el ,soarele a-i straluceste in fata,se apropie de sot si cu un pas inainte sa-l stringa in brate se arunca la pamint si incepe sa sarute umbra sotului de pe asfalt.

    Asa fac cei care sint inamorati de Lege (umbra lui christos) in loc sa se uite la FIUL (adevarul)si sa se daruiasca LUI.

    Legea (ca pedagog) ca un ghid de calauzire in viata este pentru cei care inca sint nevristnici si infantili spiritual. si inca nu sint maturi in credinta si umblare cu Isus–adevarul.

    Legea –prin Moise –dar—–ADEVARUL prin ISUS .,,,APPOSTOLUL IOAN.
    Pavel spunea—cu evreii ma purt-am de parca eram sub Lege
    —cu neamurile ma purt-am fara a fi sub Lege
    –Dar eu in realitate sint sub LEGEA LUI CHRISTOS
    Legea 10 porunci este buna si are scopul ei dar LEGEA LUI CHRISTOS nu este legea cu 10 porunci .Multi nu pot sa faca aceasta diferenta ,si de aceea sint incurcati si traiesc in eroare.
    Florine tu ai putea sa ajuti pe multi sa inteleaga aceste lucruri ,foloseste darul spre luminarea oamenilor si vei avea multe pietre in cununa ta .
    Cu drag Beni

  28. Verbo says:

    Cristi,

    ma bucur pentru completarile pe care le-ai adus. Te inteleg acum putin mai bine. Cred ca imi dau seama care este cautarea ta. Dar eu am renuntat de mult sa astept ca biserica sa-mi implineasca nevoile spirituale. Astea mi le rezolv in camaruta. Stiu ca sunt destui membrii care nu sunt consecventi, destui parinti care numai religie nu invata pe copiii lor, chiar si pastori (a se citi cu caciulita; deci nu doar angajatii conferintelor, ci si alti lideri) care se pasc pe ei insisi.

    Ai zis: “Nu e vorba aici despre …”o cale noua” ci despre o religie care sa ma inteleaga si sa ma acepte asa cum sunt,indiferet de felul cum ma imbrac,cum gandesc,indiferent de starea mea materiala si de locul pe care il ocup in societate” Nu cred ca asteptarea este legitima, decat in parte. Ce inseamna ca cineva sa fie acceptat “asa cum este”? Te referi sa fie acceptat de catre biserica? Pai, te accept, adica comunic cu tine, nu-ti inchid usa in nas, ma rog pentru tine, iti dau sa mananci daca esti sarac, te ajut daca ai o conditie materiala insuficienta. Dar in acelasi timp, plang daca ai probleme cu imbracamintea si gandirea de care spuneai!!! Daca te iubesc cu adevarat, nu pot sa inchid ochii. Nici nu am sa ma comport de parca m-as pangari in prezenta ta. Isus l-a iubit pe tanrul bogat si, ca urmare, i-a cerut tot!!! Nu merita sa sacrifici pentru Isus look-ul si ideeile pe care le iubesti, daca El iti cere asta?

    Cu prietenie

  29. Verbo says:

    Beni,

    In sfarsit citesc un mesaj de la tine pe un ton mai domol si, cred, mai bine-intentionat. Ma intrebi daca voi trece testul judecatii de cercetare. De asemenea, ai sugerat ca pana nu stiu care este sentinta judecatii in dreptul meu nu ma pot bucura, ci traiesc spasmodic toata viata mea, pe cand altii sunt „liberi de orice grija” in Hristos.
    Imagineaza-ti un ucenic care dupa ceva timp cand indemanarea pe care a invatat-o de la maestru incepe sa devina arta, isi doreste sa copieze modelul si chiar sa-l depaseasca. Dupa un timp isi da seama insa ca nu exista nici o rivalitate intre el, ucenicul, si profesorul sau. De aceea, incepe sa iubeasca arta de dragul artei si sa-si perfectioneze talentul nu pentru a-si lasa maestru in urma, sau pentru a-i demonstra ca poate si singur.

    Sper ca intelegi aceasta parabola. Eu ca ucenic al lui Isus imi pot dori la un moment dat, in copilaria credintei mele, sa-L copiez pe Maestru (in nici un caz sa-L depasesc). Si aici Satana ne sugereaza ca putem singuri, fara El. Daca faptele noastre copiaza faptele Lui, atunci suntem fara pacat ca si El. DAR IN ACEST CAZ NOI AM REFACE TRASEUL CONDUITEI PERFECTE A LUI ISUS SINGURI, FARA AJUTOR DIVIN. SI DACA AR FI POSIBIL ACEST LUCRU, NU AM MAI AVEA NEVOIE DE MANTUITOR. Ceea ce contrazice inima Evangheliei (1 Ioan 1:8 „Cine zice ca nu … Il face mincinos”). Dar dupa ce trece copilaria credintei, inteleg altceva. Ca Isus ma invita sa refac traseul parcurs de El, impreuna cu El (Ioan 15:5). Imi este imposibil sa fiu desavarsit in propriile mele fapte. Eu sunt desavarsit numai in Hristos. De aceea, incepe sa-mi placa viata lui Isus de dragul vietii lui Isus. Vreau sa copiez viata Lui, de dragul artei pe care El o infatiseaza in ea.

    Crezi ca sunt inspaimantat de ideea unei judecati de cercetare? Frica este numai pentru cei care stau rau cu Legea. Obsesia este numai pentru aceia care vor sa pazeasca Legea ca sa arate Universului, ca pot si singuri. Ori eu cred altceva: eu imi doresc sa pazesc Legea de dragul principiilor care sunt acolo. Imi place Legea pentru ca Isus a pazit-o (Mat. 5:17) si a fi cu El inseamna a fi preocupat de ceea El a fost preocupat. Eu iubesc Legea, pentru ca Il iubesc pe El. Si Il iunesc pe El, pentru El m-a iubit intai.

    Citeste cu privire la teama, urmatoarele cuvinte ale lui Ellen White, care sunt EVANGHELIA VESNICA:
    „SA NU FACEM DIN EUL NOSTRU PERSONAL CENTRUL PREOCUPARILOR NOASTRE, FACANDU-NE TEMERI CU PRIVIRE LA FAPTUL CA VOM FI MANTUITI SAU NU. Toate acestea ne indeparteaza sufletul de Izvorul puterii noastre. Incredinteaza lui Dumnezeu problema ramanerii tale in El si increde-te in El! Cugeta si vorbeste despre Hristos! Fa ca eul tau sa dispara in El! Da la o parte orice indoiala; elibereaza-te de teama! Spune impreuna cu apostolul Pavel: “Traiesc… dar nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine. Si viata pe care o traiesc acum in trup, o traiesc in credinta in Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit si S-a dat pe Sine pentru mine” (Galateni 2,20). Ramai linistit in Dumnezeu! El este in stare sa pazeasca ce I-ai incredintat. Daca te vei lasa in bratele Sale, El te va face sa ajungi mai mult decat iubitor prin Cel care te-a iubit.” SC 72

    Liber in Hristos

  30. Verbo says:

    Danut,

    Ai si tu un refren pe care il tot repeti „Nu este nici o judecata pentru cei care sunt in Hristos Isus si in care Hristos locuieste prin Duhul Sau.” Daca ar fi Solomon in locul meu, te-ar trimite la furnici sa inveti de la ele, caci el nu stiu nici greaca, nici ebraica, dar se pregatesc in fiecare vara pentru „judecata” iernii. Eu insa te trimit la traducerea Cornilescu si cea sinodala care spun in Rom. 8:1 (din care probabil citezi; mi-e greu sa-mi dau seama de unde citezi) ca nu mai este nici o „osândire,” respectiv „osând?” pentru cei care sunt in Hristos Isus. Adica condamnare, Danut. Asta-i altceva. Nu mai este nici o condamnare nu este totuna cu nu mai este nici un proces. Si apoi poate citesti si ultima parte a versetului … Biblia Cornilescu este tradusa suficient de bine incat sa nu te ratacesti. Apelul la limbile originale il fac mereu pentru mine, fara sa spun si altora. Dar devine imperios atunci cand vorbesc cu ucenici de-ai lui Pavel, pe nedrept numi?i astfel …

    Dar ca nu lungesc vorba inchei si eu cu un refren: „DESTEAPTA-TE ROMANE”.

    Cu bune intentii

  31. cristian says:

    Frate Verbo…

    ai dreptate,nu ar trebui sa ma intereseze prea tare ce crede biserica despre ce gandesc eu,dar…parca nici nu poti sa te prefaci ca nu vezi ce se intampla in jurul tau. Sunt putini cei ca tine,care reusesc sa te inteleaga.Si ca sa nu ne indepartam da la subiectul discutiei,as vrea sa mai spun un singur lucru:…nu ti se pare ca am facut prea multe adaugiri si completari bibliei,ca am urcat standardele atat de sus(nu ma intelege gresit,nu vreau sa le coboram)prin toate aceste reguli…chiar traditii,pentru ca ele exista,incat am pierdut bucuria de a trai langa Dumnezeu?si asta in dreptul tinerilor mai ales.Nu crezi ca suntem un pic depasiti,din punct de vedere etic?…Nu cumva riscam sa devenim monumente…manastiri care nu prea au multe in comun cu lumea aceasta?Cam bate vantul prin comunitati,si personal nu cred ca e din cauza…cernerii.Au inceput unii sa …gandeasca prea mult….sa puna si… sa isi puna prea multe intrebari?….Asa se simte si se vede de aici…”din iarba”,”de la nivelul gazonului”,din loja…poate se vede si se simte altfel frate Verbo.

  32. beniamin plesa says:

    Verbo,
    Multumesc de compliment ,,E o surpriza placuta ,eu ma astept-am sa ma atentionezi ca am scris prea “aspru” ,si cind colo tu spui ca am fost “domol”in comentariu.! OK.

    Verbo:–“Imi este imposibil sa fiu desavarsit in propriile mele fapte. Eu sunt desavarsit numai in Hristos.”
    Dragul meu ,aceasta fraza este adevarata dar depinde cum o citesti si intelegi .
    Prima parte este simpla si inca nu am intilnit nici un crestin “sanatos”la minte sa afirme ca el estedesavirsit in faptele lui.
    A doua parte a afirmatiei este cea neinteleasa de m
    ulti si anume:
    Unii cred ca sint desavirsiti datorita faptelor bune facute de ei pentru ca spun din gura “domnul ma ajuta sa fac aceste fapte bune.
    Este ca si cum daca ar face aceleasi fapte bune si nu ar adauga fraza “domnul ma ajutat” rezultatul ar fi ca nu sint desavirsiti .
    O viata desavirsita (perfecta)fara pacat este exact asa -fara pacat —indiferent daca spui Domnul ma ajutat sau nu .
    Dar hai sa admitem ca sintem perfecti in modul nostru de viata –pentru ca Isus ne ajuta sa traim in felul acesta. Deci cu ajutorul LUI eu imi construiesc o neprihanire la care “lucrez”zi de zi si sint chemat sa “imit”pe maestrul meu.
    Sint de acord cu acest scenariu ,! Intrebarea se pune –de ce fac eu acest lucru ?
    Uni raspund (Florin,Verbo.Daniel,Stefan etc ..etc..)–este o conditie la a fi acceptat de Dumnezeu cind cazul meu vine pe rol la judecata de cercetare.
    Altii raspund(Danut T,Gabriel,,EDI,Claudia Beni ,,etc,,) noi lucram si traim pentru o crestere a sfinteniei noastre din care rezulta o anumita neprihanire (nu credem in perfectionism sau desavirsire pe acest pamint )pentru ca am FOST MINTUITI si nu ca vom fi mintuiti in urma acesste neprihaniri ce vine din “tinerea Legii”cu ajutorul lui Isus.

    Ellena –spunea ca daca nu ajungem sa reflectam EXACT caracterul lui Isus prin straduintele noatre ajutate de EL ,cu nici un chip nu vom trece examenul la Judecata de cercetare!!

    Desavirsit in Christos nu inseamna ca Tin Legea cu ajutorul LUI !!(imit pe maestru)
    Desavirsit “in Christos” fara nici un dubiu ,biblia este clara ca sintem –“declarati” desavirsiti datorita neprihanirii LUI atribuite nou prin CREDINTA.

    Daca sintem declarati mintuiti si asta este prin darul lui Dumnezeu prin credinta ,atunci nu mai este prin “tinerea Legi”cu ajutorul lui Isus ,!!!
    Si daca nu mai este prin cooperarea noastra prin tinerea legii cu ajutorul Lui –atunci nu mai este nici “judecata de cercetare” !!!!!
    Cine asculta cuvintele MELE a trecut din moarte la viata si nu merge la judecata–ISUS.

    Sint numai doua variante —
    !1– voi fi mintuit prin Christos plus tinerea legii cu ajutorul LUi si atunci e necesara judecata de cercetare sa se demonstreze ca eu am tinut legea la perfectie.(exact reflexia caracterului SAU )
    Biblia arata clar ca cine vrea sa “aduca”tinerea legii”in ecuatia mintuirii trebuie sa implineasca tot ce cere LEGEA !!
    2–SINT mintuit numai prin darul lui Dumnezeu prin credinta ,si la aceasta nu trebuie ca conditie sa adaug “neprihanirea mea”rezultata prin cooperarea cu Isus.
    Viata mea si sfintirea mea in CONTINUA crestere sint rezultatul ca am fost declarat mintuit NUMAI pe baza meritelor lui Isus..In aceasta intelegere nu este necesara “judecata de cercetare” Dumnezeu cunoaste pe cei rascumparati de EL ,

    Verbo–dragul meu, tu cum citesti si intelegi afirmatia :”desavirsit in Christos” ??

    Cu respect Beni

  33. Florin Laiu says:

    B Plesa 27
    Tu trebuie s? scrii o Biblie personal?, fiindc? cea scris? deja de oamenii inspira?i e dep??it? de doctrina ta. Tu vii la mine cu ra?ionamente ca s? r?storni afirma?ia Bibliei? ?i-am ar?tat scris c? exist? o judecat? prin care trebuie s? trecem ?i c? este nevoie s? ni se aminteasc? acest fapt ?i s?-l predic?m. Care este rostul acestei judec??i, întreab?-L pe Cel care a hot?rât-o. Cineva îmi spunea c? nu este necesar s? învie Dumnezeu pe cei r?i ?i s?-i omoare înc? o dat?, sau cel pu?in, nu-i va chinui în mod diferen?iat, ci îi va anihila brusc pe to?i. De ce s?-i chinuie, s?racii, dac? tot sunt pierdu?i? Poftim ra?ionament contra Scripturii. Ei zic a?a, dac? nu crezi Scriptura, r?mâi cu ra?ionamentele tale, dar recunoa?te cinstit c? tu selectezi din ea ce-?i place.
    Este inutil s? m? întrebi pe mine dac? m? simt f?r? cusur. Am destule lipsuri ?i nu sper s? m? îndrept??esc prin performan?ele mele. Dac? la judecat? voi sta în picioare sau voi c?dea, asta e treaba lui Dumnezeu. Eu sunt mul?umit c? Dumnezeu a promis c? va fi cu noi pân? la judecat? ?i dup? aceea. El este în stare s? ne fac? s? st?m în picioare, fiindc? adaug? harul Lui atât la imperfec?iunile, cât ?i la perfec?iunile noastre.
    Nu ?tiu de ce l-ai b?gat tu pe diavol în Sfânta Sfintelor. E ideea ta. În viziuni, da. Acolo se poate întâmpla orice, pentru c? viziunile au scop didactic, nu s? ne informeze despre mobilierul cerului sau despre persoanele exacte care sunt acolo acum.
    “Apostolul IOAN :”Legea a venit prin Moise ,dar HARUL si ADEVARUL au venit prin CHRISTOS ””

    De acord. Iar Mântui?ii din Apocalips? vor cânta în veci CÂNTAREA LUI MOISE ?I A MIELULUI (CHRISTOS).

  34. Florin Laiu says:

    B Plesa 27
    Tu trebuie sa scrii o Biblie personala, fiindca cea scrisa deja de oamenii inspirati e depasita de doctrina ta. Tu vii la mine cu rationamente ca sa rastorni afirmatia Bibliei? Ti-am aratat scris ca exista o judecata prin care trebuie sa trecem si ca este nevoie sa ni se aminteasca acest fapt si sa-l predicam. Care este rostul acestei judecati, intreaba-L pe Cel care a hotarât-o. Cineva imi spunea ca nu este necesar sa invie Dumnezeu pe cei rai si sa-i omoare inca o data, sau cel putin, nu-i va chinui in mod diferentiat, ci ii va anihila brusc pe toti. De ce sa-i chinuie, saracii, daca tot sunt pierduti? Poftim rationament contra Scripturii. Ei zic asa, daca nu crezi Scriptura, ramâi cu rationamentele tale, dar recunoaste cinstit ca tu selectezi din ea ce-ti place.
    Este inutil sa ma intrebi pe mine daca ma simt fara cusur. Am destule lipsuri si nu sper sa ma indreptatesc prin performantele mele. Daca la judecata voi sta in picioare sau voi cadea, asta e treaba lui Dumnezeu. Eu sunt multumit ca Dumnezeu a promis ca va fi cu noi pâna la judecata si dupa aceea. El este in stare sa ne faca sa stam in picioare, fiindca adauga harul Lui atât la imperfectiunile, cât si la perfectiunile noastre.
    Nu stiu de ce l-ai bagat tu pe diavol in Sfânta Sfintelor. E ideea ta. In viziuni, da. Acolo se poate intâmpla orice, pentru ca viziunile au scop didactic, nu sa ne informeze despre mobilierul cerului sau despre persoanele exacte care sunt acolo acum.
    “Apostolul IOAN :”Legea a venit prin Moise ,dar HARUL si ADEVARUL au venit prin CHRISTOS ””

    De acord. Iar Mântuitii din Apocalipsa vor cânta in veci CÂNTAREA LUI MOISE SI A MIELULUI (CHRISTOS).

  35. Danut Tanase says:

    Pentru prietenul Verbo :

    “Dar Domnul nu-l lasã în mainile lui, si nu-l osandeste cand vine la judecata.”
    “Adevarat, adevarat va spun, ca cine ascultã cuvintele Mele, si crede in Cel ce M-a trimis, ARE Viata Vesnica, si nu vine la JUDECATA, ci a trecut din Moarte la Viata.
    “….si vor iesi afara din ele. Cei ce au facut binele, vor invia pentru viata; iar cei ce au facut raul, vor invia pentru JUDECATA.”

    Numai NELEGIUITII vor fi JUDECATI, in frunte cu Satana si ingerii lui ! Nimeni altcineva.

    “Ascultati-ma oameni cu inima impietrita, vrajmasi ai neprihanirii ! Eu voi pune mantuirea Mea in Sion si slava Mea peste Israel.” Tine minte aceste lucruri, Iacove, si tu, Israele, caci esti robul Meu. Eu te-am facut, tu esti robul Meu, Israele, nu Ma uita ! Eu iti STERG FARADELEGILE ca un nor, SI PACATELE ca o ceata: intoarce-te la Mine, caci Eu TE-AM RASCUMPARAT.
    Bucurati-va, ceruri ! Caci Domnul a lucrat; rasunati de veselie, adancimi ale pamantului ! Izbucniti in strigate de bucurie, muntilor ! Caci Domnul A RASCUMPARAT pe Iacov, Si-a aratat slava in Israel. Asa vorbeste Domnul, Rascumparatorul tau, Cel ce te-a intocmit din pantecele mamei tale: „Eu, Domnul, am facut toate aceste lucruri.” Ma bucur in Domnul si sufletul meu este plin de veselie in Dumnezeu meu, caci m-a imbracat cu HAINELE MANTUIRII si m-a acoperit cu MANTAUA IZBAVIRII ca pe un mire impodobit cu o cununa imparateasca. „Doamne, Tu esti Dumnezeul meu; pe Tine Te voi inalta! Laud Numele Tau, caci ai facut lucruri minunate; planurile Tale facute mai dinainte s-au implinit cu credinciosie.” Iata, acesta este Dumnezeul nostru, in care aveam incredere ca ne va mantui. Acesta este Domnul, in care ne incredeam, acum sa ne inveselim, si sa ne bucuram de mantuirea Lui !” Celui cu inima tare, Tu-i chezasuiesti pacea; da, pacea, caci se increde in Tine. Incredeti-va in Domnul pe vecie, caci Domnul Dumnezeu este Stanca veacurilor.” Acum, asa vorbeste Domnul, care te-a facut, Iacove, si Cel ce te-a intocmit, Israele ! Nu te teme de nimic, caci Eu te izbavesc, te chem pe nume: esti al Meu.”
    Daca vei trece prin ape, Eu voi fi cu tine; si raurile nu te vor ineca; daca vei merge prin foc, nu te va arde, si flacara nu te va aprinde. Caci Eu sunt Domnul, Dumnezeul tau, Sfantul lui Israel, Mantuitorul tau !
    De aceea, pentru ca ai pret in ochii Mei, pentru ca esti pretuit si te iubesc, dau oameni pentru tine, si popoare pentru viata ta. Nu te teme de nimic, caci Eu sunt cu tine, Eu voi aduce inapoi neamul tau de la rasarit, si te voi strange de la apus…pe toti cei ce poarta Numele Meu si pe care I-am facut spre slava Mea, pe care I-am intocmit si I-am alcatuit.”
    “Veniti totusi sa ne judecãm, zice Domnul. De vor fi pacatele voastre cum e carmazul, se vor face albe ca zapada; de vor fi rosii ca purpura, se vor face ca lana.”

    Aceasta este Evanghelia Vesnica !

    P.S.
    Verbo,
    imi explici si mie te rog aceasta afirmatie a Bibliei ?

    “Nu stiti ca SFINTII vor JUDECA lumea “

  36. beniamin plesa says:

    Florin ..Post–34-

    FL:–El este in stare sa ne faca sa stam in picioare, fiindca adauga harul Lui atât la imperfectiunile, cât si la perfectiunile noastre.”

    Deci concluzia ta e simpla :—Florin traieste perfect 90 de procente (ca exemplu numai)
    Dumnezeu cere 100 de procente perfectiune
    –Isus vine si adauga (complecteaza) 10 procente la perfectiunea
    de 90 procente a lui Florin.
    Florine draga imi pare rau sa-ti zic ,dar tu habar nu ai ce este “veste buna a lui Isus” !!!!
    Da, foarte multi cred asa ca tine in adventism nu esti primul si nici ultimul care sa se calauzeasca dupa acest principiu.
    Domnul Isus zicea de unii orbi care calauzesc pe alti orbi si amindoi cad in groapa.
    Domnul sa-ti insenuneze (descgida)mintea sa poti recunoaste greseala fundamentala in care te “scalzi”
    Cu respect Beni

  37. Florin Laiu says:

    BP 36
    De ce te temi, de aceea nu scapi: de harul cel mare al lui Dumnezeu care-ti da totul (infinit) si-ti cere totul (ceva aproape de nimic).
    Nici un om nu este perfect, dar cand intentiile, motivatiile si spiritul sunt corecte (adica dela Duhul lui Dumnezeu), si cand omul implineste in acest mod tot ce i-a descoperit Dumnezeu, este desavarsit pentru etapa aceea. Desavarsirea omeneasca este dinamica si relativa, este o lucrarea Duhului Sfant, si intotdeauna are nevoie de atribuirea desavarsirii lui Christos. Ce fel de desavarsire aveau Zaharia si Elisabeta? De 1000 de ori ai evitat raspunsul la acest exemplu:

    Luca 1:6 Amandoi erau neprihaniti INAINTEA LUI DUMNEZEU, si pazeau FARA PATA, TOATE PORUNCILE si TOATE RANDUIELILE Domnului.
    1 Cor 2:6 …noi propovaduim printre CEI DESAVARSITI. Fip 3:12  NU ca am si castigat premiul, sau ca am si AJUNS DESAVARSIT; dar alerg inainte, cautand sa-l apuc, intrucat si eu am fost apucat de Christos Iisus. Fip 3:15 Gandul acesta dar sa ne insufleteasca pe toti care SUNTEM DESAVARSITI…

    “Florine draga imi pare rau sa-ti zic ,dar tu habar nu ai ce este “veste buna a lui Isus” !!!!”

    Dimpotriva, cunosc mai multe varietati de “veste buna a lui Isus”, dar am ramas la cea biblica. Este intr-adevar, mai inspaimantatoare pentru “carne”, dar mai incurajatoare pentru “spirit”. Cea falsa incurajeaza libertatea in firea pamanteasca (sa ne bucuram natural de viata, nu-i asa?), dar cea biblica incurajeaza libertatea in Christos. Nu pot fi confundate (2 Petru 2:19-21).

    Domnul sa fie si cu mintea ta.

  38. beniamin plesa says:

    Florine,
    “”Desavarsirea omeneasca este dinamica si relativa, este o lucrarea Duhului Sfant, si intotdeauna are nevoie de atribuirea desavarsirii lui Christos. Ce fel de desavarsire aveau Zaharia si Elisabeta? De 1000 de ori ai evitat raspunsul la acest exemplu:”””

    Florine dragul meu–raspunsul meu este exact ca si al tau “neprihanirea lor inaintea lui Dumnezeu era –RELATIVA–asa cum crezi si tu.
    Problema este ca in Adventism se predica ca trebuie sa ajungem sa avem o neprihanire si caracter IDENTIC cu a lui ISUS ,un fel de COPIE a lui Isus.
    Fara sa ajungem sa avem o neprihanire ca a lui Isus ,cind vom ajunge la judecata vom fii declarati “gasit usor”si aruncati la pierzare.

    Isus sint sigur ca nu ai vrea sa afirmi ca a avut o neprihanire relativa ???
    Isus a avut o neprihanire total desavirsita sau perfecta !!!

    Deci neprihanirea noastra ca si a lui Zaharia si Elisabeta este doar relativa ,o avem si nici odata nu trebuie sa o punem sau sa fie COMPLECTATA cu a lui Isus pentru a fii mintuit !!!!
    Mintuirea este NUMAI prin neprihanirea perfecta (nu relativa) a lui Isus plus NIMICA.
    Ce este asa de complicat ca cineva sa inteleaga aceste lucruri ??

    Sper ca nu ai nimic de obiectat la ce am afirmat !!
    Daca vrei sa ma contrazici o poti face dar te vei “lovi”singur ,La neprihanirea RELATIVA credem la fel .si ma mir ca-ti este asa de greu sa vezi acest lucru !!!

    Florin “”Cea falsa incurajeaza libertatea in firea pamanteasca (sa ne bucuram natural de viata, nu-i asa?), dar cea biblica incurajeaza libertatea in Christos. Nu pot fi confundate (2 Petru 2:19-21).””

    Da !!! de o mie de ori da,si eu cred acelasi lucru !!Cum de nu ai observat acest adevar ???
    Obiectivul vietii mele este fac voia lui Dumnezeu !! Iar voia lui Dumnezeu pentru vietile noastre este SFINTIREA VIETII DUPA CUVINTUL SAU !!

    Diferenta intre mine si tine nu consta ca unul vrea sfintenie si altul vrea libertate de a pacatui ci este de cu totul alta natura.
    Incearca sa afli care este diferenta intre noi la acest subiect (nu altele) si si atunci putem continua !!

    Care crezi tu ca este credinta mea referitor la subiectul :-1-neprihanirea mea ce vine din tinerea legi cu ajutorul lui Isus
    2—neprihanirea lui Isus atribuita mie prin credinta in meritele LUI
    3—care este relatia acestor doua neprihaniri la mintuirea mea ??

    Cu respect Beni

  39. Florin Laiu says:

    beniamin plesa @ 38
    „Problema este ca in Adventism se predica ca trebuie sa ajungem sa avem o neprihanire si caracter IDENTIC cu a lui ISUS ,un fel de COPIE a lui Isus.
    Fara sa ajungem sa avem o neprihanire ca a lui Isus ,cind vom ajunge la judecata vom fii declarati “gasit usor”si aruncati la pierzare.”

    Poate ca se predica asa ceva. Dintr-un punct de vedere este bine ca se mai predica, fiindca este adevarat ca trebuie sa reflectam chipul / caracterul lui Iisus, si ca oricine reflecta alt chip va fi invitat afara. Pe de alta parte insa, numai niste perfectionisti inconstienti, care nu inteleg ce inseamna cu adevarat desavarsirea vietii lui Iisus, pot spera sa devina niste copii absolute ale originalului. Nici ingerii nu pot fi egalati cu Iisus. Indraznesc sa spun ca este posibil ca unii muritori sa fi reflectat pe Iisus chiar mai bine decat un inger. Dar nimeni, niciodata, afara de Dumnezeu si Duhul Sfant, nu egaleaza desavarsirea caracterului lui Iisus.

    Nu inteleg in acest caz de ce te deranjeaza cazul lui Zaharia si Elisabeta. Ei reflectau caracterul divin. Probabil nu in sens absolut. Dar ce importanta are aceasta? Important este ca INAINTEA LUI DUMNEZEU, ei erau fara prihana, si ca Dumnezeu accepta ascultarea lor “perfecta” pentru toate scopurile practice. Cu siguranta ca ei nu stateau inaintea lui Dumnezeu prin meritele proprii. Orice credincios evreu trebuia sa stie acest adevar (Dan 9:18; Ier 10:23; Ps 130:3-9). Dar prezenta dreptatii divine, care facea acceptabila lui Dumnezeu ascultarea lor, nu-i putea scuti de implinirea dreptatii in vreo privinta. In ziua in care ai pacatuit, toata iertarea si indreptatirea pe care ai avut-o s-a dus ca si cum nu ar fi fost. R?mâne doar amintirea, prin care Duhul Sfânt te invita iar la pocainta. Poti fi in acelasi timp indreptatit si pacatos (la timpul trecut), dar nu poti fi in acelasi timp indreptatit si pacatos (la timpul prezent: adica pacatuind, traind in pacate cunoscute).

    Ideea de care fug evanghelicii este aceea ca neprihanirea noastra ar avea vreo legatura cu mantuirea. Eu cred ca are mai mult decat o legatura. Ele sunt interdependente, ca respiratia si viata. Nu poti trai daca nu respiri. Si nu poti respira, daca nu traiesti. Mantuirea este salvarea din pacat si aducerea in “robia” neprihanirii. Neprihanirea este lucrata de Dumnezeu in viata noastra. Dumnezeu este singurul Mantuitor. In acelasi timp, noi trebuie “sa ne ducem mantuirea pana la capat, cu frica si cutremur” (Fip 2:12).

    Daca noi nu raspundem prin colaborare cu vointa si puterea lui Dumnezeu, ca sa ne mantuim, nici Dumnezeu nu ne poate mantui. Invers, este de asemenea adevarat: Daca Dumnezeu nu ne-ar mantui, nu ar fi nici o speranta ca sa reusim singuri. Stiu ca ideea de sinergism sau colaborare este urata multora, dar daca ar fi adevarat ce sustin unii, ca Dumnezeu lucreaza ÎN NOI vointa si indeplinirea, dar FARA NOI, atunci numai Dumnezeu ar fi raspunzator de nepocainta si nemantuirea tuturor celor care se pierd.

    Da, in ce priveste intreaga putere mantuitoare, in ce priveste toate meritele si toata slava, acestea sunt ale lui Dumnezeu. Dar in ce priveste alegerea de a ne supune voiei lui Dumnezeu, in mod activ sau pasiv (dupa caz), din credinta si iubire, aceasta este DATORIA noastra. Iar ce este datorie, nu este merit. In ce priveste mantuirea, Dumnezeu lucreaza nu 99 %, ci 100 %, iar omul nu lucreaza 1 % din porunci, ci chiar si 100 % impreuna cu Dumnezeu. Diferenta este ca lucrarea omului, pe langa faptul ca este o datorie, este ca zero pe langa a lui Dumnezeu, care nu se masoara in procente.

    “Obiectivul vietii mele este fac voia lui Dumnezeu !! Iar voia lui Dumnezeu pentru vietile noastre este SFINTIREA VIETII DUPA CUVINTUL SAU !!”
    AMIN. Dupa aceasta, n-ar mai trebui sa zic nimic.

    “Care crezi tu ca este credinta mea referitor la subiectul :
    1-neprihanirea mea ce vine din tinerea legi cu ajutorul lui Isus
    2—neprihanirea lui Isus atribuita mie prin credinta in meritele LUI
    3—care este relatia acestor doua neprihaniri la mintuirea mea ??”

    Cred ca te-am inteles bine. Tu profesezi punctul 2, care este adevarat (altfel Marea Reforma ar fi fost o ratacire). Dar adevarat nu inseamna si complet. Da, dreaptatea/vrednicia lui Iisus imi este atribuita prin credinta in meritele LUI. Dar nu imi este doar atribuita, ci si impartasita prin lucrarea Duhului Sfant. Daca as prefera sa nu accept sa ma impartasesc total de dreptatea lui Iisus, atunci nu mi s-ar mai atribui nici o neprih?nire. Este imposibil sa desparti dreptatea obiectiva de cea subiectiva (atribuita si impartasita) in ce priveste mantuirea. Cand este vorba de pacat, nedesavarsire, etc., acolo numai dreptatea atribuita ne salveaza. Cand insa este vorba de lucrarea facuta de Dumnezeu in noi (si nu fara noi), aceasta este o conditie a mentinerii in harul Lui si a primirii vietii vesnice inca de pe acum.

    Exista chiar si sensuri biblice ?i legitime ale unor expresii ca: ”mantuiti-va” (pe voi sau pe altii!)
    FA 2:40 Si, cu multe alte cuvinte, marturisea, ii îndemna, si zicea: ,,Mantuiti-va din mijlocul acestui neam ticalos.” Iuda 1:23 “cautati sa mantuiti pe unii, smulgandu-i din foc…”

  40. beniamin plesa says:

    Florine,

    “Mantuirea este salvarea din pacat si aducerea in “robia” neprihanirii. Neprihanirea este lucrata de Dumnezeu in viata noastra. Dumnezeu este singurul Mantuitor. In acelasi timp, noi trebuie “sa ne ducem mantuirea pana la capat, cu frica si cutremur” (Fip 2:12).””

    Luther spunea foarte clar: ‘”mintuirea Dumnezeu ne-o atribuie prin harul sau si NUMAI prin credinta
    in meritele lui Isus,Dar aceasta credinta este INTOTDEAUNA insotita de o transformare a vietii.O credinta care nu este insotita de o transformare a vietii ,este o credinta moarta,””
    Aceasta era marturisirea protestanta !!
    O viata netransformata si traita dupa indemnurile firii pamintesti era o evidenta sigura ca acel om nu a fost mintuit de Dumnezeu.
    De ce esti tu impotriva unei astfel de prezentari a esentei crestinismului ??
    In essenta tu crezi acelasi lucru !!

    FL: “Daca Dumnezeu nu ne-ar mantui, nu ar fi nici o speranta ca sa reusim singuri. Stiu ca ideea de sinergism sau colaborare este urata multora, dar daca ar fi adevarat ce sustin unii, ca Dumnezeu lucreaza ÎN NOI vointa si indeplinirea, dar FARA NOI,””

    Protestantii nu au afirmat niciodata aceasta credinta –Dumnezeu in noi dar fara noi —
    Da ,ai dreptate –Dumnezeu ne mintuie–(monergism)
    Dar cresterea noastra in sfintenie este o continua cooperare cu Duhul sfint care ne calauzeste in tot adevarul._sinergism)

    Da ,este trist ca unii crestini inverseaza realitatea,adica :
    1–ei coopereaza cu Dumnezeu sa fie mintuiti (sinergie)
    2–si nu coopereaza cu Dumnezeu la crestere spirituala (monergism) –Let go and let God-!!

    Invierea lui Lazar cred ca este un bun exemplu la invierea noastra din “moartea spirituala”
    Isus l-a inviat si nu a avut nevoie de cooperarea lui Lazar -monergism–
    Lazar dupa ce a fost inviat a trebuit cineva sa-l deslege de toate legaturile lui ,singur nu ar fi putut iar dupa aceea a inceput sa coopereze cu ce I-a spus Isus –a inceput sa manince-(sinergie).

    Pavel spunea:noi eram morti in pacatele noastre si fara Dumnezeu in lume ,eram dusmani ai evangheliei ,si nu eram niciunul care sa vrea sa faca binele,dar Dumnezeu prin harul sau NE-A ADUS LA VIATA ,si dupa ce ne-a spalat de toate pacatele noastre ne-a predestinat sa fim asemenea Fiului Sau prin inoirea ZILNICA facuta de Duhul sfint.care ne invata sa UNIM cu credinta ,fapta …s.a.m.d.(sinergie)
    Ce cred ca tu combati este de fapt pervertirea credintei protestante cunoscuta sub numele –
    Crede in Isus si poti sa traiesti ca un diavol ,ca si asa faptele nu conteaza !!
    Protestantii nu au crezut pervertirea de mai sus.

    Multumesc de comentariu ,si cum am zis cred ca amindoi sa ne straduim sa ne exprimam mai clar !!

    Cu respect Beni

  41. Mircea says:

    Ma bucur pentru aceasta emisiune!
    (un crestin baptist)

Leave a Reply